Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-11 21:47
Heej. Nu zal je wel denken dat ik met 'n domme vraag zal komen, maar ik heb iets dergelijks eerder meegemaakt met een Nokia 3310 die 5 minuten in de Maas heeft gezwommen en de dag erna het weer deed. Hier even kort het verhaal:

Gisteravond ging ik repeteren met de band. Ik had thuis even een fles cola gepakt en die in m'n tas gestopt, samen met de mp3-speler (die normaal altijd in m'n jaszak zit).
Eenmaal bij het repetitie-hok aangekomen, valt m'n tas op de grond met als gevolg een kapotte colafles. In de tas drijft m'n net nieuwe mp3-speler die ik laatst op CeBIT had gekocht.

Ik heb de mp3-speler thuis een nachtje laten drogen, maar hij doet het nog steeds niet :(

Weet iemand hoedat ik 'm weer aan de praat krijg? (als dit uberhaupt wel kan, waarschijnlijk is ie dood)

thx :)

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Even goed! afspoelen met demiwater. En dan weer laten drogen.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:12

tozzke

aka tozzert

open maken, afspoelen met gedestilleerd water en goed laten drogen, niets overhaast doen

edit:
[/spuit11]

• Alm4riC
Zou dat echt werken? Ik had het net al met normaal water en wattenstaafjes geprobeerd, goed laten drogen maar hij is nog steeds even dood :'(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hij kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn ;)

Verwijderd

Luukieeee schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:33:
Zou dat echt werken? Ik had het net al met normaal water en wattenstaafjes geprobeerd, goed laten drogen maar hij is nog steeds even dood :'(
Als ie niet aanstond, en je niet hebt geprobeerd m aan te zetten, is kortsluiting uit te sluiten. Vervelende eigenschap van cola ten opzichte van maaswater is dat er in cola nogal veel suiker zit (7 klontjes), en dat het dus heel erg gaat plakken als het opdroogt.
Als je het goed schoonmaakt zou het in principe weer moeten werken. Gebeurd dat niet... Tjah B) Dan istie stuk...

Ach, jij hebt tenminste nog kans dat ie het doet. Kijk, dit is echt stuk :+ :
Afbeeldingslocatie: http://www.sinestra.nl/got/iriver_kapot.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 21:48 ]

• Alm4riC
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:47:
[...]

Als ie niet aanstond, en je niet hebt geprobeerd m aan te zetten, is kortsluiting uit te sluiten. Vervelende eigenschap van cola ten opzichte van maaswater is dat er in cola nogal veel suiker zit (7 klontjes), en dat het dus heel erg gaat plakken als het opdroogt.
Als je het goed schoonmaakt zou het in principe weer moeten werken. Gebeurd dat niet... Tjah B) Dan istie stuk...

Ach, jij hebt tenminste nog kans dat ie het doet. Kijk, dit is echt stuk :+ :
[afbeelding]
thx :) das wel bale ofniet :+

• Alm4riC
Ik heb iets gehoord van 'dust-off spray'. Wie heeft hier ervaringen mee / weet of het werkt en wat het doet?

EDIT: http://213.206.102.189/My...uctID=12896&productType=1

[ Voor 37% gewijzigd door Alm4riC op 07-04-2005 22:15 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Je krijgt er een mooi schoon schermpje van :P erg handig, vaak zijn die schermpjes moeilijk schoon te krijgen.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

weet niet of cebit gewoon een winkel is, maar als dat zo is, gwoon het ding goed schoonmaken en as hij dan nog niet doet, gewoon mee terug gaan naar de winkel en zeggen dat hij er ineens mee op hield. met een beetje geluk trappen ze erin :P

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• RoD
  • Niet online

RoD

vingerfrits schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:26:
weet niet of cebit gewoon een winkel is, maar als dat zo is, gwoon het ding goed schoonmaken en as hij dan nog niet doet, gewoon mee terug gaan naar de winkel en zeggen dat hij er ineens mee op hield. met een beetje geluk trappen ze erin :P
Vocht is meestal een van de eerste dingen waar ze op controleren, garantie kun je dus wel vergeten.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Precies, en daarnaast is het gewoon oplichten, want het is je eigen schuld.

CeBIT is trouwens geen winkel, maar een beurs, vingerfrits ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Piggen op 07-04-2005 22:31 ]

• Alm4riC
neh...CeBIT is de grootste pc-beurs van Europa. Geen winkel, dus geen garantie. Ik denk dat ik 'm morge in de vaatwasser gooi :)

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:16
Koop gewoon een liter of 2 gedestileerd water bij de bouwmarkt, kost je hooguit 2 euro ofzo. Gedestileerd water geleid GEEN stroom, daarom kan je er goed mee doorspoelen.

Mijn mobiele telefoon heeft laatst een wasmachine rit meegemaakt, daarna heb ik er gewoon een liter gedestileerd water door gegoten en nu doet ie het weer :)

Mijn tip:

- Open maken (printplaat zichtbaar)
- Gedestileerd water erover gieten
- Als er cola resten inzitten wellicht overwegen om de mp3 speler in een bad met gedestileerd water te zetten
- GOED en ERG GOED later drogen (1~2 dagen op de verwarming)
- niet meteen opgeven als die het niet doet :)

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Hopelijk heb je wel de stroom eraf gehaald :9 En inderdaad schoonmaken met gedestileerd water en goed laten drogen. Als ie al een weekje ofzo goed gedroogd is, kan je t altijd proberen :) Maar vergeet niet als er nog ergens vocht inzit, en je zet het stroom erop, dan kan er kortsluiting ontstaan en is ie 100% kadoek :/

edit:
k*t, net te laat...

[ Voor 6% gewijzigd door DJKroon op 07-04-2005 22:45 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Verwijderd

Wat bliep zegt is een heel goed idee :)

Maar als je al geprobeerd hebt het geheel weer aan te zetten, acht ik de kans helaas vrij klein dat ie het nog zal doen :( Helemaal balen dat je zo'n strak ding van de Cebit hebt waar iedereen jaloers op is... Maar krijg je daar geen garantie dan? Ik zou ff bellen met het bedrijf dat het ding gefabriceerd heeft, misschien doen ze wel liev :)

• Alm4riC
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:52:
Wat bliep zegt is een heel goed idee :)

Maar als je al geprobeerd hebt het geheel weer aan te zetten, acht ik de kans helaas vrij klein dat ie het nog zal doen :( Helemaal balen dat je zo'n strak ding van de Cebit hebt waar iedereen jaloers op is... Maar krijg je daar geen garantie dan? Ik zou ff bellen met het bedrijf dat het ding gefabriceerd heeft, misschien doen ze wel liev :)
haha is wel goed idee opzich, maar naar Taiwan bellen weet ik nog niet:P Ik heb idd al 'n paar keer geprobeerd om 'm aan te zetten, dat is ook het eerste wat je probeert he...

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:16
zet het ding dan gewoon in een liter gedestileerd water... Kan nooit kwaad

• Alm4riC
nja...kheb vanalles geprobeerd maar hij doet 't nog steeds niet, hij zal wel gewoon kapot zijn :/
Pagina: 1