Toon posts:

[XP] Pc loopt vast bij opstarten als USB muis aangesloten is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een USB-muisje, en die werkt helemaal goed enzo,
maar nu heb sinds ik 'm heb aangesloten het probleem dat de pc vastloopt bij het laden van windows, als deze muis is aangesloten.

Hij staat dan aangesloten op de front USB, 2.0 geloof ik.
Het drijft me tot waanzin, telkens dat ding eruit halen, en er weer in als de pc opgestart is.

Search ligt eruit, dus ik kon niet zoeken :)
Bedankt voor de moeite :)

edit:

Hij is niet draadloos, windows is windows Professional SP2, en de PC is een AMD Athlon XP 1800+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 19:46 ]

Verwijderd

Update je chipset drivers eens :) Overigens geeft een aangesloten cardreader ook wel eens problemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:49:
Update je chipset drivers eens :) Overigens geeft een aangesloten cardreader ook wel eens problemen ;)
Cardreader heb ik niet... En ik heb net de nieuwste AMD chipset drivers geinstalleert, maar nogsteeds het probleem helaas :?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 00:48

Acheron

updatepack.nl

Te ver overgeklockt? Het eerste wat ik merk als m'n systeem te ver overgeklockt is dat de usb-bus niet meer werkt. Asus V333 met VIA KT333 Chipset. > 195 MHz FSB

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
heb je de 'usb keyboard/mouse' optie in je bios wel aan staan?

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:07:
Te ver overgeklockt? Het eerste wat ik merk als m'n systeem te ver overgeklockt is dat de usb-bus niet meer werkt. Asus V333 met VIA KT333 Chipset. > 195 MHz FSB
Nee. Heb 'm niet ge-overclocked/overgeklockt. :)
flapdrol85 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:16:
heb je de 'usb keyboard/mouse' optie in je bios wel aan staan?
En dat ga ik morgenochtend of morgenavond even proberen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nu heb ik werkelijk m'n hele BIOS doorgezocht, maar ik kan 'usb keyboard/mouse' oid niet vinden helaas :?

Ik heb net even de usb-poorten aan de achterkant van de pc geprobeert, maar dat mocht ook niet baten.
En toch ligt het niet aan m'n muis, want andere USB-hardware loopt 'ie ook bij vast.
En ook niet aan mijn software of eventueel een spyware, want toen ik de pc een weekje geleden opnieuw installeerde was het probleem er gelijk al.

Help :)

Verwijderd

Er staat me iets bij van het aanzetten van USB legacy support :/ kun je dat wel vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:33:
Er staat me iets bij van het aanzetten van USB legacy support :/ kun je dat wel vinden?
Inderdaad, zo iets heb ik geloof ik wel zien staan.
Ik heb alles waar USB bijstond ingeschakelt, en als ze al ingeschakelt waren heb ik ze zo gelaten..
Hij staat nu dus ingeschakelt neem ik aan, maal nogsteeds doet dit probleem zich voor.

Verwijderd

Heb je ook iets meer specs van je Muis? Dat zoekt wat beter op internet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Mitsumi Scroll ecm-s5003 .
Ja een oud modelletje, maar daar gaat het nu niet over ;)
Ik wou toch al een nieuwe kopen

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 20:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Probeer het volgende eens: Ga naar het configuratiescherm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer; dan even je muis opzoeken -> eigenschappen. Kijk daar eens even bij "energiebeheer" en vink daar "dit apparaat mag de copmuter uit standby halen" eens uit.

Dit gaf op mijn laptop namelijk ook wat problemen met opstarten...

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
Spacecowboy schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:39:
Probeer het volgende eens: Ga naar het configuratiescherm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer; dan even je muis opzoeken -> eigenschappen. Kijk daar eens even bij "energiebeheer" en vink daar "dit apparaat mag de copmuter uit standby halen" eens uit.

Dit gaf op mijn laptop namelijk ook wat problemen met opstarten...
Zeker weten..? Geen energiebeheer te vinden bij eigenschappen hier :?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 20:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Niet bij de muis?? Hmm. vaag. Hier bij mijn logitech muis wel.. Misschien iets van die logitech driver dan :?

HENG HENG

Pagina: 1