Ik zit voor stage in Ierland en heb in mijn huis een Ripwave modem (van Irish Broadband). Kort gezegd is dit gewoon een modem wat je via UTP aan je PC hangt, die dan draadloos het internetsignaal binnen krijgt.
Eerst was hier maar 1 PC en dat werkte perfect. Modem aangesloten op de PC, DHCP deed de rest.
Nu heb ik echter 1 PC en 2 laptops hier, dus wil ik met een router (in dit geval een SMC7004ABR) de verbinding delen. Dus wat doe ik: modem in de WAN poort, PC's in de LAN poorten, router resetten, instellen op DHCP en klaar zou je zeggen. Niet dus, want bij de WAN status geeft de router aan dat ie disconnected is!
- Lampjes van modem en router branden, dus hij is connected
- Internet werkt als ik 't modem direct aan een PC hang
- LAN werkt tussen de PC's
Ze hebben geen MAC-adres check, want het modem werkt perfect op alle PC's.
Toch heb ik voor de zekerheid het MAC adres van mijn PC gekopieerd naar de router.
Firewalls zijn overal uitgeschakeld.
Wat heb ik nog meer geprobeerd:
- Andere netwerkkabel
- Firmware update voor de router
- Hostname ingesteld
- MAC adres veranderd
- Static IP's ingevuld
Op Google niks kunnen vinden hierover, de GoT search vond wel een aantal topics over routers die 'disconnected' aangaven maar kwamen niet met een oplossing. Uiteraard de NT FAQ etc. ook netjes doorgenomen
Wat kan hier het probleem zijn?
Eerst was hier maar 1 PC en dat werkte perfect. Modem aangesloten op de PC, DHCP deed de rest.
Nu heb ik echter 1 PC en 2 laptops hier, dus wil ik met een router (in dit geval een SMC7004ABR) de verbinding delen. Dus wat doe ik: modem in de WAN poort, PC's in de LAN poorten, router resetten, instellen op DHCP en klaar zou je zeggen. Niet dus, want bij de WAN status geeft de router aan dat ie disconnected is!
- Lampjes van modem en router branden, dus hij is connected
- Internet werkt als ik 't modem direct aan een PC hang
- LAN werkt tussen de PC's
Ze hebben geen MAC-adres check, want het modem werkt perfect op alle PC's.
Toch heb ik voor de zekerheid het MAC adres van mijn PC gekopieerd naar de router.
Firewalls zijn overal uitgeschakeld.
Wat heb ik nog meer geprobeerd:
- Andere netwerkkabel
- Firmware update voor de router
- Hostname ingesteld
- MAC adres veranderd
- Static IP's ingevuld
Op Google niks kunnen vinden hierover, de GoT search vond wel een aantal topics over routers die 'disconnected' aangaven maar kwamen niet met een oplossing. Uiteraard de NT FAQ etc. ook netjes doorgenomen
Wat kan hier het probleem zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door rb338 op 07-04-2005 19:40 ]