Toon posts:

ISRA punt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al vaak gezocht maar deze vraag is eigenlijk alleen om te vragen of dit nu het isra punt is(het witte kastje) er staat verder niets op geschreven dus daarom twijfel ik. Maar wel lijken er 2 telefoonsnoeren uit te komen ( telefoon benede verdieping en boven)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/amveenman/sjit/isra.jpg

let niet op de spinnencrap het is maar een meterkast :P

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:25

The Legend

*Plop*

Daar lijkt het wel op jah, zit er iets anders in de buurt wat het ook nog kan zijn?

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
nee in de meterkast niet echt, maar in de huiskamer is er een stekker in de muur voor telefoon. Ik heb die getest door de stekker eruit te halen, vervolgens telefoon beneden geen verbinding maar boven wel. Volgens de gebruiksaanwijzing van kpn zou dit dan niet het isra punt zijn.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

maak het gewoon eens open. bovenste of onderste deel, welke het makkelijkst gaat zonder forceren

[ Voor 83% gewijzigd door PipoDeClown op 07-04-2005 19:55 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:29
Dat is de bel trafo

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

sorry deze vond ik kostelijk (sja leedvermaak) ;)

ga eens op zoek naar een kabel met allemaal dikke bleuwe strengen er omheen.
maak even een foto van je complete meterkast ...

Iperf

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

wat marijn zegt, dat is de beltrafo, de 2 onderste snoeren gaan naar de beldrukker en de bel zelf, en de pvc pijp is de 230.

[ Voor 4% gewijzigd door Tinus op 07-04-2005 20:05 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

knappe gozer die daar zn adsl werkend op ken krijge :Y)

Verwijderd

idd, whaah :P

Je ISRA punt zit idd ergens waar een hele klos gekleurde draden je 'keet' binnenkomen ;)

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je ISRA kan ook eerste aansluitpunt (beneden) in de wand zijn. Trek die eens open en kijk of je daar een kabel vanaf beneden ziet komen en een doorlus kabel vanaf de doos naar een aansluiting boven is doorgetrokken.

Of inderdaad foto van je gehele meterkast maken. En wat is dat grijze snoer wat je ziet lopen, iets dikker, iets lichter links van de trafo?

ISRA zit hier letterlijk naast m'n bed! En in m'n vorige huis had ik niet een ISRA maar was aansluitpunt in de wand het ISRA. Dus kan overal zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 07-04-2005 22:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

De storingsdienst van vaste telefonie van kpn kan je eventueel helpen met het vinden van je ISRA punt.

Je hebt ergens een werkende telefoon, mag ik aannemen. Volg dan gewoon die draden en die komen uit in een ISRA punt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben weer eens gaan zoeken, trouwens beter dat ik niet eerst aan de bel heb zitten kloten :P

ik heb nu ff de wandcontactdoos open gemaakt en zag daar via onder een pvc buis met een rode, blauwe, witte, oranje en ijzeren kabeltje in (zijn de oranje en witte kabel trouwens voor ADSL?). De rode pijl. De blauwe pijl is de telefoonkabel die naar de telefoon boven gaat.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/amveenman/sjit/wandcontactdoos.JPG

De telefoon beneden word gewoon via de bovenste stekker aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/amveenman/sjit/wandcontactdoosdicht.JPG

Nu neem ik aan dat dit mijn ISRA punt is. Maar hoe sluit ik hier nou die splitter op aan dat allebei de telefoons nog steeds werken?

Of is de wandcontactdoos al een splitter want de oranje en witte kabel gaan naar de onderste stekker, waar nog geen stekkergat voor zit :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, zowel je telefoon als adsl signaal staat op die rode en blauwe kabel. Oranje/wit mag je 100% negeren. Lees anders dit eens goed door: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=12483

Wat jij moet doen is het zodanig aansluiten dat het er schematisch zo uit komt te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.adslforum.nl/images/overig/goed.jpg

En dan hoef je uiteraard niet diezelfde soort stekkers te gebruiken. Je zorgt ervoor dat je de kabel neemt waar de telefoonlijn binnen komt, daar maak je een RJ11 stekkertje op (rood en blauw op de middelste twee aansluit draadjes), die RJ11 stop je in de line ingang van de splitter.

Dan heb je een phone uitgang, daar sluit je een kabeltje op aan, je zorgt ervoor dat het signaal terug dat wandcontact doosje ingaat, en daar gesplitst wordt naar die wandcontact doos en naar de kabel die naar boven loopt.

Op de DSL uitgang sluit je met een (liefst kort) telefoonkabeltje je adsl modem aan.

Als je er hier niet mee uitkomt, raad ik je aan de helpdeks te bellen of een monteur te bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 08-04-2005 14:10 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb eenzelfde isra-punt als jij.

In principe kan je gewoon je telefoonstekker die naar de splitter gaat in dit contact stoppen.

Het is niet helemaal volgens de specs en je zal boven meer ruis op de lijn krijgen.

Wat je eigenlijk moet doen is de draden naar boven niet meer direct doorgeven, dus losmaken van de telefooncontact. Deze draden moet je nl. NA de splitter aansluiten.

Hoe ik het heb gedaan (wel wat primitief) toen ik de ruis boven zat was:

- draden "naar boven" losgemaakt van contactdoos.
- na de splitter de ministekker in een stekker met open ruggetje
- daarin nog een stekker met open ruggetje en de draad verbinden "naar boven" (dus een draad van buiten gaat je contactdoos weer in, dus gaatje boren in het onderste "dekseltje" van je isra)
- daarin de stekker naar mijn beneden telefoon.

Werkt als een tierelier en is volgens de specs. De eerste stekker "met open ruggetje" fungeert eigenlijk als wandcontactdoos, dus je kan er ook een officiele wandcontactdoos voor egbruiken, maar die had ik niet.

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:58:
ok ik ben weer eens gaan zoeken, trouwens beter dat ik niet eerst aan de bel heb zitten kloten :P

ik heb nu ff de wandcontactdoos open gemaakt en zag daar via onder een pvc buis met een rode, blauwe, witte, oranje en ijzeren kabeltje in (zijn de oranje en witte kabel trouwens voor ADSL?). De rode pijl. De blauwe pijl is de telefoonkabel die naar de telefoon boven gaat.

[afbeelding]

De telefoon beneden word gewoon via de bovenste stekker aangesloten.

[afbeelding]

Nu neem ik aan dat dit mijn ISRA punt is. Maar hoe sluit ik hier nou die splitter op aan dat allebei de telefoons nog steeds werken?

Of is de wandcontactdoos al een splitter want de oranje en witte kabel gaan naar de onderste stekker, waar nog geen stekkergat voor zit :P
Je zal de kabel die naar boven gaat los moeten halen. Je zal eerst een verbinding moeten maken vanaf rood+blauw die achterin de doos binnenkomen naar je splitter. Kan via de stekker natuurlijk als je die naar boven losmaakt daar.

Dit worst wel even knutselen en zo netjes als het er nu uitziet ziet het er straks niet meer. Misschien een tweede stekkerdoos zien te regelen/vinden voor de onderste plaat?

Andere oplossing is een tweede splitter regelen voor je toestel boven :P Dan gebruik je die als extra telefonie filter voor dat toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 08-04-2005 14:23 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
mensen bedankt het is nu allemaal goed aangesloten.

Maar nu een andere vraag: ik heb een Allied modem voor speedlinq en van de modem gaat een kabel naar mijn routertje om vervolgens over te gaan naar 2 pc's. Maar moet de kabel van de adsl modem naar de router nou straight kabel zijn naar de wan port of crosscable?

Verwijderd

De vraag:

"mensen bedankt het is nu allemaal goed aangesloten.

Maar nu een andere vraag: ik heb een Allied modem voor speedlinq en van de modem gaat een kabel naar mijn routertje om vervolgens over te gaan naar 2 pc's. Maar moet de kabel van de adsl modem naar de router nou straight kabel zijn naar de wan port of crosscable?"

Hey man,

Ik zal je er even mee helpen. In principe moet je altijd een straightcable plaatsen tussen modem en router. Er zijn ook wel merken waarop je een cross moet plaatsen (ik ben in mijn werk wel eens een coperjet modem tegen gekomen die dat had), maar nogmaals in 99,99% van alle gevallen gewoon straight
Pagina: 1