Toon posts:

Is dit systeem op elkaar afgemeten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag niet of de merken ok zijn oid, Ik wil mezelf lanceren in een nieuw tijdperk. Ik heb daarom een heel systeem samengesteld vanaf de site van Alternate. Nu is mijn vraag concreet: Is mijn systeem compleet en zijn de componenten logisch in verhouding. Als je wijzigingen heb graag, maar alleen met argument aub. Mijn totaal is 1000 euro per pc. Inclusief kast. monitor, toestenbord. muis en boxen.

139 proc: AMD Athlon 64 3000+
99 mobo: Gigabyte GA-K8NF9, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
52 geh: 512 MB PC3200 Kingston
129 video Leadtek WinFast WinFast 6600TD (retail, DVI, TV-Out) PCI-e 16x
99 kast: Chieftec CA-01B-B-SL
119 beeld Novita 80002 19inch
39 speaker Logitech X-230
35 toetsen Microsoft MM Keyboard Natural + Optical Mouse
86 harddisk Maxtor DiamondMax Plus 9 (160 GB) (6Y160M0, bulk)
15 koeler Arctic Silencer 64 ultra

Totaal: 822 euro

ps. ik heb de faq en de howto gelezen en volgens mij was dit op deze maniet toegestaan. Maar ook ik kan fouten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel een beetje een rol speelt hier natuurlijk is wat jij ermee wilt. Als je hier op GOT een beetje rondkijkt dan zul je bijvoorbeeld in het upgrade topic zien dat het redelijk essentieel is dat je aangeeft wat je ermee wilt. *Uber*-gaming zal betere graphics vragen. Photoshop/multitasking/toekomstvoorbereid zijn: meer RAM. Gewoon cool zijn: betere processor. Geef dus nog even aan wat je er mee wilt. Voor een goede mening zul je dat er toch nog even bij aan moeten geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 19:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat doe ik ermee, Geen uber-gaiming. wel foto en video-bewerking en spellen zoals simcity en sims2. Ook veel online internetten en natuurlijk mijn verslagen typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een cd speler of dvd speler is ook makkelijk ;)
en volgens mij zit er in die chieftec geen voeding dacht ik ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik zou zeggen dat je harddisk een beetje aan de krappe kant is. Zeker als je wil gaan videobewerken en spelletjes installeren. Neem The Sims, volgens mij neemt die al 3 GB in beslag.

Niet beter voor een DiamondMax 10 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cd & dvd speler is al aanwezig net zoals floppy drive. Hmmm meer hard disk ruimte zou een optie zijn aangezien ik nu al 120gb aan spullen heb opgeslagen op 2x 80gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf 1 GB geheugen doen... en dan dual channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dual channel, waarom dan! en ik vind persoonlijk 1gb nog een overkill. Ik kan er altijd nog een reepje bij planten in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 21:17

Elektronicanet

Leds do it!

1 GB intern is _geen_ overkill. Zeker niet als je foto- en videobewerking wil gaan doen. Aanrader!
Verder zou ik voor een SATA harddisk gaan!

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:15

guidooo

Amd-64 ownage

Ook voor bv de Sims 2 is 1Gb geen overkill evenals andere zware spellen.

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 14:15

makje

Professioneel prutser

Dual Channel moet je nemen omdat je processor anders presteert als een AMD64 2800+, hij heeft dan namelijk precies dezelfde specs. De 2e geheugencontroller is het verschil tussen de socket 754 2800+ en de socket 939 3000+, maar die 2e geheugencontroller benut je niet als je maar 1 reepje geheugen neemt...

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo kijkt, is een:

-DVD brander wel handig om de bewerkte video op weg te schrijven.
-2x256mb (heb je dualchannel) of 2x512 (voor grote videobewerkingen)
-Zelf zat ik te denken RAID , dus 2x80 GB of 2x120GB sata raid (scheelt je een hoop in ales wat je doet).
-mocht je meer gamen dan 60 euro meer voor een 6600GT (scheelt een hoop FPS voor 60 euro's)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:56:
Als je zo kijkt, is een:

-DVD brander wel handig om de bewerkte video op weg te schrijven.
-2x256mb (heb je dualchannel) of 2x512 (voor grote videobewerkingen)
-Zelf zat ik te denken RAID , dus 2x80 GB of 2x120GB sata raid (scheelt je een hoop in ales wat je doet).
-mocht je meer gamen dan 60 euro meer voor een 6600GT (scheelt een hoop FPS voor 60 euro's)
zonde van je geld die dualchannel het verschil tussen 1x512 en 2x256 is niet merkbaar, memory testen bewijzen het,. laat hem gewoon 512 nemen, kan ie later nog eens 512 bij zetten.. nouja, ik zie zo snel geen 939 processor voor zo weinig geld staan in ieder geval

als het voor veelvuldig video bewerking gaat zou ik inderdaad alles doen aan de snelheid van de schijven. eentje gewoon voor het systeem, geen windows op een raid config zetten eigenlijk. maar dan de av wel ontzettend snel krijgen.

en wat geheugen betreft zal 1024 wel lekkerder zijn met video

[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 08-04-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 dingen:

Wat voor processor? Een socket754 of socket939. Het moederbord heeft een socket939!

Indien socket939: maar één dimm? ZONDE. Je snijd je geheugen bandbreedte keurig in 2 nu. Koop 2x256, of 2x512. Persoonlijk heb ik nooit spijt gehad van m'n 1024MB RAM. Zeker met wat zwaardere apps scheelt het een enorme hoeveelheid swappen.

Ga maar eens memtests draaien in proggies als Everest en SANDRA. 6000MB/s geheugenbadbreedte haal je niet met je single channel Athlon64. De AthlonXP was een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt voor alle tips en tools, ik ga ze zeker allemaal in overweging nemen en de voors en tegens aftasten. Iig is SATA een goede optie en die ga ik zeker erbij stoppen.
Pagina: 1