[Windows 2003] Service start niet

Pagina: 1
Acties:

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Tweakers,

Sinds gisteren ben ik een trotse bezitter geworden van een splinternieuw Intel PIV Server.
Daarbij een Windows 2003 standard edition gekocht, en Apache, Mysql, Php erop geinstalleerd.
Nou heb ik vandaag de server 3x gereboot omdat ik wat hardware aan het toevoegen was.
Nu klaagt windows dat er 1 bepaalde service niet gestart kan worden, maar in de logboeken kom ik daar niks van tegen.

Het enigste wat er staat is dit:
Kan parameter TraceLevel niet vinden in het register. Het gebruikt standaardtraceerniveau is 32. 8)7

Weet iemand wat dit betekent en wat tracelevel is ? :)

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 21:39
Wanneer geeft de server die error?, Kan je misschien een Printscreen van de melding geven?

• HyperDevil
timcooijmans schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:31:
Wanneer geeft de server die error?, Kan je misschien een Printscreen van de melding geven?
De server geeft deze melding nog voor het aanmelden. (je krijgt het tegelijk bij het ctrl-alt-del scherm)
Printscreen wordt dan een beetje moeilijk denk ik..

[ Voor 14% gewijzigd door HyperDevil op 07-04-2005 19:35 ]

Verwijderd

toch vreemd dat er niks in je event logs staat. Ben je er 100% zeker van dat er niks in je systeem event log staat? Kijk anders als de server opgestart eens naar de eigenschappen van je services of er daar 1 op automatisch staat maar niet gestart is.

• HyperDevil
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:37:
toch vreemd dat er niks in je event logs staat. Ben je er 100% zeker van dat er niks in je systeem event log staat? Kijk anders als de server opgestart eens naar de eigenschappen van je services of er daar 1 op automatisch staat maar niet gestart is.
Ik heb net even nog een keer gekeken, alles wat automatisch staat is gestart.
Misschien een service die zichzelf na een een verkeerde start opnieuw probeert te starten B) just a guess...

Verwijderd

Ik heb dat probleem vaak met de Loadbalancing service. Terwijl ik die niet eens gebruik.

Is dat het misschien?

• HyperDevil
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:42:
Ik heb dat probleem vaak met de Loadbalancing service. Terwijl ik die niet eens gebruik.

Is dat het misschien?
Ik gebruik geen load-balance service, heb jij deze error wel weg kunnen krijgen?
Bij mij komt deze error ook niet altijd voor, vreemmdd :7

[ Voor 9% gewijzigd door HyperDevil op 07-04-2005 19:44 ]

Verwijderd

Ik weet dat ik de error heb weggekregen (meerdere keren zelfs)... Ik weet alleen niet meer zo 1 2 3 hoe ik dat deed.
Ik weet in ieder geval wel dat de service uitschakelen geen oplossing was.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 02:43
Hmm mijn ervaring met Windows 2003 is dat hij dat altijd zegt welke server ik ook voor me heb gehad zelfs mijn eigen server zegt tijdens de startup "At least one of the services failed to load during startup" ofzoiets ik maak me hier niet zo druk over want alles wat ik erop draai werkt naar behoren

• QuikSoft
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2023

I Think i gonne be Sick!!!

• HyperDevil
Hey bedankt hij boot nu zonder die melding :)
SNMP draait wel, maar hij zeurt dat die service niet gestart is (echt windows weer) 8)7

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:44

UTM

HyperDevil schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:12:
[...]

SNMP draait wel, maar hij zeurt dat die service niet gestart is (echt windows weer) 8)7
Nou niet bepaald Windows weer hoor ;) Waarschijnlijk heb jij een config fout gemaakt, waarop windows weer reageert. De schuld geven aan Windows gaat wat dat betreft niet op :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

HyperDevil schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:12:
[...]

Je bedoelt jij configureert de server slecht en geeft dan automatisch de makers ervan de schuld........

• HyperDevil
Ik heb SNMP geinstalleerd SNMP geconfigureerd zoals op technet staat beschreven en hij komt met deze error.
Sorry hoor, klaar en over ! :)

• QuikSoft
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2023
Graag gedaan Hyper

I Think i gonne be Sick!!!

Verwijderd

HyperDevil schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:30:
Beste Tweakers,

Sinds gisteren ben ik een trotse bezitter geworden van een splinternieuw Intel PIV Server.
Daarbij een Windows 2003 standard edition gekocht, en Apache, Mysql, Php erop geinstalleerd.
Nou heb ik vandaag de server 3x gereboot omdat ik wat hardware aan het toevoegen was.
Nu klaagt windows dat er 1 bepaalde service niet gestart kan worden, maar in de logboeken kom ik daar niks van tegen.

Het enigste wat er staat is dit:
Kan parameter TraceLevel niet vinden in het register. Het gebruikt standaardtraceerniveau is 32. 8)7

Weet iemand wat dit betekent en wat tracelevel is ? :)
je bedoelt: "at least one service failed at startup"

het kan heel goed dat de service wel start nadat die melding geweest is... audit system events (success en failure) om te zien welke service het evt kan zijn.

edit: beetje laat :)
Pagina: 1