Aangezien het amd overclocking topic ruim over de 1000 posts zat, dacht ik dat het wel leuk was een specifieker topic-je te openen, over de AMD XP3200+, moederboard, het geheugen, etc.
Wat zijn jullie resultaten?
Mijn systeem:
FSB: 210 Mhz
Multiplier: 11x
Vcore: 1.675 Volt
DDR: 100% --> 210 Mhz
DDR volt: Default
CAS: 2.5T (7,3,3)
MB temp IDLE: 25 graden
CPU temp IDLE: 62 graden
Ik benieuwd naar jullie instellingen, resultaten, ervaring met betere cooling, mogelijkheid tot het in stappen ophogen van de DDR devider, etc. etc.
Tenslotte meet ik mijn resultaten altijd in de gratis versie van SiSoft Sandra. Daarbij test ik telkens de volgende benchmarks om te kunnen vergelijken. Ik heb hier momenteel de volgende scores:
- CPU Arithmetic Benchmark: 9496
3623
- CPU Multimedia Benchmark: 21677
23020
- Geheugen bandbreedte Benchmark: 3184
2979
Heb nu met alles gemiddeld 5% winst behaald. Heb nog een mooi excel sheetje om dat soort dingen in bij te houden mochten er geinteresseerden voor zijn.
Ik weet trouwens zeker dat het, zelfs met de standaard cooler nog veel hoger moet kunnen. Alleen ben ik nog niet instaat geweest de DDR devider handmatig in te kunnen stellen. (Stepping) Hierdoor kan mijn FSB (die nog wel tot 220 moet kunnen) niet omhoog doordat het geheugen dan op evenveel moet draaien.
Wat zijn jullie resultaten?
Mijn systeem:
- Asus A7N8X-E Deluxe
- AMD Athlon XP3200+ @ 2,31 Ghz
- 1024 MB PC3200 400Mhz geheugen @ 420 Mhz (512 Infineon + 512 Corsair)
- Stock AMD (Boxed) Cooler
- Stabiliteit: Uurtje volgas 3dsmax laten renderen
FSB: 210 Mhz
Multiplier: 11x
Vcore: 1.675 Volt
DDR: 100% --> 210 Mhz
DDR volt: Default
CAS: 2.5T (7,3,3)
MB temp IDLE: 25 graden
CPU temp IDLE: 62 graden
Ik benieuwd naar jullie instellingen, resultaten, ervaring met betere cooling, mogelijkheid tot het in stappen ophogen van de DDR devider, etc. etc.
Tenslotte meet ik mijn resultaten altijd in de gratis versie van SiSoft Sandra. Daarbij test ik telkens de volgende benchmarks om te kunnen vergelijken. Ik heb hier momenteel de volgende scores:
- CPU Arithmetic Benchmark: 9496
3623
- CPU Multimedia Benchmark: 21677
23020
- Geheugen bandbreedte Benchmark: 3184
2979
Heb nu met alles gemiddeld 5% winst behaald. Heb nog een mooi excel sheetje om dat soort dingen in bij te houden mochten er geinteresseerden voor zijn.
Ik weet trouwens zeker dat het, zelfs met de standaard cooler nog veel hoger moet kunnen. Alleen ben ik nog niet instaat geweest de DDR devider handmatig in te kunnen stellen. (Stepping) Hierdoor kan mijn FSB (die nog wel tot 220 moet kunnen) niet omhoog doordat het geheugen dan op evenveel moet draaien.