Mailinglist sites/software

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ik denk dat software algemeen de juiste plaatst is, maar helemaal zeker ben ik niet

Goed ik ben dus opzoek naar software danwel websites waarmee ik newsletters kan versturen en tevens kan checken wat er allemaal mee gedaan wordt. Click throughs, aantal invalid recip, aantal unique visitors op dat ene mailtje etc.

Nou kwam ik http://www.benchmarkemail.com tegen alleen vragen die voor 5000 mailtjes per maand nogal wat geld. Niet dat ik voor een duppie op de eerste rij wil zitten, maar 35 dollar vind ik toch een btje teveel.

Mijn ervaringen met newsletters zijn nihil en mijn kennis van email is dermate slecht dat ik eerder neig naar een website die een betaalde dienst levert. Maargoed, wie weet, zijn er goede pakketten te krijgen die ook begrijpbaar zijn voor mensen die niet de volledige RFC kennen van email.

Ik zou dan ook graag tips hebben van mensen die zelf ook newsletters versturen en hier ook daadwerkelijk mee benchmarken.

Tips voor pakketten onder linux vallen buiten mijn scope aangezien ik alles op win2k draai.

BVD :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
*kick*schop*aandacht*

niemand?

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Is er dan echt niemand die newsletters verzend?

:/

Nahja..

Zelf nog ff flink misbruik gemaakt van google en mijn zoektocht levert tot nu toe nog weinig op.

E-campaign van lhmsoft.com was veelbelovend maar uit de trail bleek dat het veel te buggy was.

Ik heb nog een andere aanbieder van newsletters gevonden, die al weer wat goedkoper was, maar die werken weer met client software erbij. Ook de demo op de website was nogal 'vaag'

www.email-manager-pro.com lijkt interesting, maar gebruikers ervaringen zou fijn zijn om te lezen voordat ik weer 79$ de deur uit knal.

www.octeth.com lijkt ook wel interessant. Ondersteuning voor php4 en 5, aantal leuke plugins beschikbaar etc. Maar zonder ervaringen blijf ik het risky vinden om zomaar een pakket te kopen.

Wie o wie heeft er nog tips ?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Alhoewel ik niet helemaal snap wat je nou wil, kan ik je alvast vertellen dat wat ik er wel van snap door heel veel mensen niet leuk gevonden gaat worden.
Voorbeeldje van mezelf,
alles wat op mijn domein binnenkomt en waar geen email adres aanhangt verdwijnt naar /dev/null zonder retour melding, dus jij krijgt geen non-delivery melding.
Click throughs doe ik niet aan, ik copy/paste altijd link naar browser en haal daar onbekende zooi vanaf, alhoewel meeste mailtjes niet door mij spamfilter komen om te beginnen.

En mijn mail krijg ik het liefste in txt-form, anders gaat het in 90% van de gevallen al de trashcan in.

Reacties op email meten is gewoon heel erg moeilijk. Dit is namelijk precies wat spammers willen, en als je 35 dollar per 5000 emails te duur vind zal je toch echt naar een eigen oplossing moeten kijken. Alleen voor eigen oplossingen moet je ook wel de terugkeer afhandeling goed laten verlopen.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Gomez12 schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:51:
Alhoewel ik niet helemaal snap wat je nou wil, kan ik je alvast vertellen dat wat ik er wel van snap door heel veel mensen niet leuk gevonden gaat worden.
Voorbeeldje van mezelf,
alles wat op mijn domein binnenkomt en waar geen email adres aanhangt verdwijnt naar /dev/null zonder retour melding, dus jij krijgt geen non-delivery melding.
Click throughs doe ik niet aan, ik copy/paste altijd link naar browser en haal daar onbekende zooi vanaf, alhoewel meeste mailtjes niet door mij spamfilter komen om te beginnen.

En mijn mail krijg ik het liefste in txt-form, anders gaat het in 90% van de gevallen al de trashcan in.

Reacties op email meten is gewoon heel erg moeilijk. Dit is namelijk precies wat spammers willen, en als je 35 dollar per 5000 emails te duur vind zal je toch echt naar een eigen oplossing moeten kijken. Alleen voor eigen oplossingen moet je ook wel de terugkeer afhandeling goed laten verlopen.
Het gaat erom dat ik een website heb met daarop info over Barcelona. En dan voornamelijk over het nachtleven. Aangezien er 800 discotheken bars en concert zalen in Barcelona zijn vinden mensen het makkelijk om mijn site te bezoeken. Ze kunnen daar immers volledige party agenda's bekijken, informatie krijgen over bepaalde discotheken, en discussieren of een tent wel of niet leuk is.

Ik wil de mensen een extra dienst leveren door wekelijks een nieuwsbrief eruit te knallen met daarin de leukste, apartste feesten van de komende week.

Om een dergelijke nieuwsbrief in html format te sturen (niet iedereen heeft een hekel aan html mail) zijn er verschillende mogelijkheden:

- Zelf met php het 1 en ander in elkaar draaien. Reeds gedaan, maar wegens tijdgebrek heb ik niet de tijd om het helemaal uit te proggen en bugvrij te maken.
- Er zijn massa's anderen die hetzelfde al eens gemaakt hebben. Ik wil slechts advies over het woud van verschillende scripts / progjes
- Gebruik te maken van diensten zoals benchmarkemail.com

Dat laatste lijkt mij persoonlijk een hele mooie optie omdat het browser based is. (Overal bereikbaar) Tevens draait het op mail servers die zeer goed gechecked worden tegen spam misbruik etc.
Deze diensten zijn volledig gericht op het verzenden van andermans e-mail. Expertise is aanwezig (als het goed is).
Ook door de ervaring van deze bedrijven met email marketing en het 'tracken' van dit soort gegevens lijkt me dit een hele mooie optie. Of het ook een hele mooie optie is, moet altijd maar blijken.

En daarom wil ik graag van mede-gotters ervaringen uitwisselen over het versturen van nieuwsbrieven.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als je er geen 35 dollar per maand voor over hebt kun je eens hier naar kijken : http://www.activecampaign.com/12all/feature_list.php 1 van de eerste van hotscripts. Is wel betaald, maar biedt genoeg features lijkt me. En het is een eenmalige aanschaf.

Is ook webbased, en anders moet je zelf eens kijken bij hotscripts. Er zijn genoeg scripts die webbased te bedienen zijn als je zelf al een host hebt met php. Alleen heb je dan nog het probleem van het oerwoud van scripts, maarja dat mag je zelf oplossen.

offtopic:
Trouwens je today's tips op je site werkt niet lekker onder firefox, daar wordt het witte tekst op witte achtergrond
Pagina: 1