Toon posts:

[Excel/macro] Geen prompt in macro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: Ik heb geen ervaring met het programeren in VB.

Ik heb met 'recorden' , goed lezen en wat handig knip en plak werk een Excel Macro in mekaar geprutst. Hij doet precies wat ik wil, maar prompt wel nog twee keer met een vraag. Hoe kan ik die prompt voorkomen?

Dat kan met:
code:
1
Application.DisplayAlerts = False
Het probleem is dat hij het default antwoord kiest en ik wil juist het niet-default antwoord.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
"[EXCEL/macro] Geen pompt in macro"
Ik zou het erg eng vinden als Excel gaat pompen. Dus maar even een kleine titeledit O-)
Hij doet precies wat ik wil, maar prompt wel nog twee keer met een vraag. Hoe kan ik die prompt voorkomen?
Wat voor vraag en bij welke aanroep in je script? Waarschijnlijk wil je de aanroep zo ombouwen dat er helemaal geen vraag komt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De aangeroepen code is:
code:
1
ActiveWindow.SelectedSheets.Move

Daarmee verplaats ik de enige sheet uit een bestand naar een ander bestand. Hij vraagt dan:
This will close the workbook without saving. Some macro modules will be lost. Do you want to move the selected sheets anyway?
De gegeven opties zijn dan Yes en No. Default is No en ik wil natuurlijk Yes.

Bedankt voor de titel-edit... was een dom tiepvautje :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik ken de opties erbij niet uit mijn hoofd, maar waarom niet met een omweg? Kopieer eerst, sluit dan het originele bestand zonder op te slaan. Zelfde effect.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal hij bij het sluiten vragen of ik het bestand wil opslaan. Default zal daar Yes zijn terwijl ik dan No wil. Hetzelde probleem dus.

Verwijderd

Topicstarter
..... Maar dan kan ik inderdaad in de macro kiezen dat ik de wijzigingen niet wil opslaan. Mijn vorige antwoord was dus iets te snel gepost. Sorry.
Ik ga het morgen op mijn werk gelijk proberen!

Thanks

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Stug. Ik heb even wat uitgeprobeerd maar ik krijg helemaal geen alerts. (excel 2k) :?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:05:
Stug. Ik heb even wat uitgeprobeerd maar ik krijg helemaal geen alerts. (excel 2k) :?
Het heeft er blijkbaar mee te maken of in het bronbestand (dus dat bestand waaruit je de laatse sheet verplaatst) macro's zitten. Vandaar waarschijnlijk ook de zin: Some macro modules will be lost.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 22:58 . Reden: Betere zinsbouw ]

Pagina: 1