[iPod] Photo Doc Opladen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 19:14
Beste Tweakers,

Ik krijg van de week een iPod Photo uit America. Nu is mij dus bekent dat het opladen dat wat lastiger gaat met de spullen die zijn bijgeleverd gewoonweg omdat wij hier 230 V hebben en zij daar 130.

Is heb ik begrepen dat je kan opladen via de 6 pins firewire maar omdat ik ook mijn iPod wil kunnen opladen op vakantie heb ik ook een andere oplossing nodig.

Hoe werkt die Photo Doc? Kan ik dan ook opladen via het lichtnet? Of gebeurd dit ook weer via firewire? En kan de iPod uit America daar ook gewoon op?

Dus verschilt de iPod zelf ook met die van Europa?

Iemand een andere oplossing?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Als je goed kijkt naar je opladerspecs dan zie je dat het 230+130v opladers zijn.

Het enige wat je nodig hebt is een andere stekker en/of verloop.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
dus ik kan gewoon de oplader/adapter gebruiken die bij de iPod zit.. en dan een andere stekker erop zetten? Gaat dat werken? Heel mooi. Dan weet ik denk ik genoeg :D

[edit] zit er ook een laad mogelijkheid op het docking station? Of alleen via firewire of usb?

[ Voor 29% gewijzigd door bdu op 07-04-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
In het dock prik je weer je USB of Firewire-kabel, en die gaat dan naar je adapter (of je pc) :) In je adapter kun je dan gewoon een stekker in de vorm van zo'n achtje doen, zodat ie ook in NL werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
wat ik dus goed begrijp dat wanneer ik mn ipod koop ik amerika dat ik er dan zoiets bij krijg? Afbeeldingslocatie: http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/177258.jpg
dus ook een opzet stukje voor het europese lichtnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Nee, je krijgt alleen de amerikaanse connector.

Voor de extra stekkers heb je de int'l travel kit oid nodig; en die is op z'n minst gezegd ERG prijzig.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je misschien dus beter een normaal stekker travel kitje kopen.

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:07

Tarin

Just plain weird.

chem schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:58:
Nee, je krijgt alleen de amerikaanse connector.

Voor de extra stekkers heb je de int'l travel kit oid nodig; en die is op z'n minst gezegd ERG prijzig.
Het is ook mogelijk om het stekkertje van de adapter af te schuiven en in de aansluiting een standaard 2-aderig lichtnetsnoer (zo een: Afbeeldingslocatie: http://www.elvic.nl/contents/media/t_703.jpg) te stoppen. Is niet de mooiste oplossing, maar wel vele malen goedkoper dan dat reisstekkersetje..

[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 07-04-2005 21:56 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op de DocK zit geen andere aansluiting dan op de Ipod. Het is eigenlijk een soort tussenstukje, want je kan ook de TV en je audio erop aansluiten, je krijgt de kabels ervoor er trouwens niet bij hoor, alleen puur de dock.
Het laden gebeurt dus gewoon via de standaardaansluiting, of het nou firewire / usb2.0 kabel wat aan de computer is aangesloten zit, of dat het een firewire-kabel is die aan de adapter zit.

Ik zou zeggen, gewoon je Ipod via de PC opladen, is het makkelijkst en is ie gelijk gesynct.

Oh ik heb je vraag verkeerd gelezen.. (kan je geen world travel kit kopen in de USA, kost 30 euro daar).
Of kijk op marktplaats....(zoekwoord: World Travel Adapter Kit)

[ Voor 28% gewijzigd door _Richie_ op 07-04-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
ik heb al wat moois gevonden denk ik. zal dit gaan werken? Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/mp3spelers/30138.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
bdu schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:23:
wat ik dus goed begrijp dat wanneer ik mn ipod koop ik amerika dat ik er dan zoiets bij krijg? [afbeelding]
dus ook een opzet stukje voor het europese lichtnet?
Je kan ook een iPod adapter kopen in een Nederlandse winkel. Dit is ook een soort travel kit, want je krijgt stekkertjes voor Amerika, Europa, Engeland/Ierland en (als ik mij goed herinner) Azië. Ik geloof dat zo'n iPod adapter set ongeveer 25 Euro kost bij MacHouse. Ik heb van nood namelijk vorige week zo'n adapter + iPod firewire kabel moeten kopen (in totaal bijna 50 Euro). Apple maakt dat goed winst op denk ik...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Je kan ook gewoon de losse adapter kopen voor een tientje. Volgens mij moet je dit wel bij elk Apple Centre kunnen krijgen.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 05:31

PowerFlower

être diable et jouer fleur

bdu schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:16:
ik heb al wat moois gevonden denk ik. zal dit gaan werken? [afbeelding]
Bart, luister nou gewoon naar Tarin en gebruik zo'n standaard snoertje (dat doe ik ook, ik heb mijn mini uit de V.S.). Dat kost geen cent want die heb je vast nog liggen, en je zult anders vast wel een witte kunnen vinden voor weinig geld ;) Sowieso is dat mooier dan dat ding wat jij nu laat zien, zelfs met een zwart snoer :X

[ Voor 9% gewijzigd door PowerFlower op 08-04-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
ik heb de iPod nog niet maar ik zal zeker eens gaan kijken als ik hem in mijn bezit heb. Bedankt iig
Pagina: 1