Toon posts:

Alternatief Asus ATI Radeon 9600 XT/TVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had sinds een jaar een Asus ATI Radeon 9600 XT/TVD. Een uitstekend kaartje, alleen wat lawaaierig. Dus zette ik er een VGA Silencer van Arctic Cooling op. Werkte uitstekend, tot die het op een keertje begaf, met een defecte kaart als gevolg.

Ik monteerde netjes terug de oude koeler, in de hoop dat de fabrikant me nog garantie zou geven. Niet dus. Daar ben ik heus niet boos om, het is mijn eigen fout.

Nu kost diezelfde kaart nog steeds 170 euro, en dat vind ik eigenlijk te veel.

Ik ben nou op zoek naar een waardig alternatief voor dit kaartje.

Enkele voorwaarden:
  • nogal stil.
  • 2 uitgangen.
  • ingang mag.
  • zowel NVidia als ATI is ok.
  • AGP.
Suggesties? Hij mag logischerwijze dus niet zoveel kosten, ik ben maar een occasionele gamer. Maar als ik game, moeten de instellingen goed hoog kunnen staan.

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Asus 6600GT AGP. Dan moet je er wel zelf een andere koeler opzetten als je em stil wilt hebben (als je nog durft ;))

link naar pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/103336?Landfilter=All

[ Voor 35% gewijzigd door Brainless-NL op 07-04-2005 16:49 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Brainless-NL schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:46:
Asus 6600GT AGP. Dan moet je er wel zelf een andere koeler opzetten als je em stil wilt hebben (als je nog durft ;))

link naar pricewatch:
hij vond 170 euro toch wat te veel? en de goedkoopste 6600GT begint bij die prijs ongeveer

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Hij had het erover dat hij niet weer 170 euro wilde betalen voor die 9600 kaart...

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 07:35

Aight!

'A toy robot...'

Brainless-NL schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:46:

link naar pricewatch:
Lang leve expertool. Dan heb je geen nieuwe koeler nodig ..:D

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Zelf zit ik nog met mn Club3d Radeon 9600XT. Deze staat voor €133,- in de pricewatch. Bovendien is de koeling een stuk beter dan de Asus en loopt de kaart iets sneller --> GPU: 500 MHz MEM: 340MHz (680 DDR). Scheelt toch nog een paar fps :P.
Persoonlijk zou ik nu geen 9600xt meer kopen, want voor nog geen €50,- meer heb je een kaart die 1,5 keer zo snel is, hoewel mijn 9600xt alles nog prima trekt (HL2 1024x768 op high detail). Ik zou je dan ook aanraden om nog even door te sparen en een 9800pro of 6600gt aan te schaffen.

Als je toch een 9600xt wil kopen, moet je wel de 128mb versie nemen, want deze heeft beter en sneller geheugen (BGA ipv TSOP)!

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Ik heb ook een Asus Radeon 9600 XT en hij maakt idd het meeste lawaai van alle onderdelen in mijn PC.
Bij de software die meegeleverd is bij deze videokaart zit het programma SmartDoctor. Daarmee kan ik de fan snelheid instellen bij een bepaalde temperatuur. Dan is die een stuk stiller.
Maar telkens wanneer ik mijn PC heropstart moet ik dat opnieuw instellen (de instellingen worden dus niet bewaard).
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Ik gebruik Windows XP Pro.

Wat ook raar is, is dat ik meestal SmartDoctor 2 keer (of meer) achter elkaar moet instellen eer dat hij de instellingen onthoudt (zelfs zonder de PC te heropstarten).

Verwijderd

Als je stil wilt hebben zou ik bij Gigabyte gaan kijken. Die leveren een verscheidenheid aan kaarten met silentpipe zoals ze dat zelf noemen. Het is nagenoeg een zelfde soort fanloze koeling als Zalman ook levert. Gek genoeg zijn die kaarten niet duurder als soortgelijke kaarten van andere merken zonder deze koeling. Gekker is nog dat winkels ze niet willen verkopen. Je komt ze niet of nauwelijks tegen in de pricewatch. Ik heb ze wel af en toe bij bekende webwinkels in de prijslijst zien staan.

De GV-N66256DP is bijvoorbeeld een leuk kaartje die je wel zal liggen, als je er een kan vinden. Goed zoeken, veel werk, maar naar mijn mening waar voor je geld.
Pagina: 1