Hallo Tweakers,
Na lang denken heb ik besloten om microsoft spullen te gebruiken om een configuratie te maken van de juiste server- en software-applicaties. De reden hiervoor is mijn afstudeeronderzoek; ik zal op verschillende plaatsen zijn waar breedband internet beschikbaar is en via mijn laptop en VPN wil ik bij mijn data komen.
Ik heb een workstation die ik speciaal als server wil inrichten.
De volgende softwares heb ik tot mijn beschikking:
* Windows Server 2003 Corporate Edition
* Microsoft Exchange 2003
Aantal eisen/praktische voorbeelden wat ik wil:
* Direct na het inloggen/aanmelden gemapte drives. i.e. X:\Project-Aap
* Email centraal toegankelijk (IMAP of wordt dit via Exchange zelf al geregeld)
* Kalender/Notities/Adresboek/Taken moeten benaderbaar zijn. i.v.m. het syncen van PDA.
* FTP
* Webserver, IIS
* File en Printservice.
De bedoeling is: waar ik ook ben, ik heb altijd de juiste data aanwezig om te kunnen werken, vandaar de titel "virtueel" werken.
Nu rest mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Wat moet ik eerst installeren/configureren?. Waar moet ik vooral opletten. Ik heb al bepaalde "How-To/Kookboek" betreft VPN en Exchange al gebookmarkt. Het zal vast verstandiger zijn om eerst VPN voor elkaar te krijgen voordat ik met Exchange aan het werk ga?
Suggesties van services/applicaties/manier van werken zijn welkom.
Tip en of aanmerkingen zijn van harte welkom.
Thank you.
Na lang denken heb ik besloten om microsoft spullen te gebruiken om een configuratie te maken van de juiste server- en software-applicaties. De reden hiervoor is mijn afstudeeronderzoek; ik zal op verschillende plaatsen zijn waar breedband internet beschikbaar is en via mijn laptop en VPN wil ik bij mijn data komen.
Ik heb een workstation die ik speciaal als server wil inrichten.
De volgende softwares heb ik tot mijn beschikking:
* Windows Server 2003 Corporate Edition
* Microsoft Exchange 2003
Aantal eisen/praktische voorbeelden wat ik wil:
* Direct na het inloggen/aanmelden gemapte drives. i.e. X:\Project-Aap
* Email centraal toegankelijk (IMAP of wordt dit via Exchange zelf al geregeld)
* Kalender/Notities/Adresboek/Taken moeten benaderbaar zijn. i.v.m. het syncen van PDA.
* FTP
* Webserver, IIS
* File en Printservice.
De bedoeling is: waar ik ook ben, ik heb altijd de juiste data aanwezig om te kunnen werken, vandaar de titel "virtueel" werken.
Nu rest mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Wat moet ik eerst installeren/configureren?. Waar moet ik vooral opletten. Ik heb al bepaalde "How-To/Kookboek" betreft VPN en Exchange al gebookmarkt. Het zal vast verstandiger zijn om eerst VPN voor elkaar te krijgen voordat ik met Exchange aan het werk ga?
Suggesties van services/applicaties/manier van werken zijn welkom.
Tip en of aanmerkingen zijn van harte welkom.
Thank you.