Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lastige hacker - hoe oplossen

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen...

Ik word de laatste dagen constant gehacked. Op de een of de andere manier word ik steeds aangevallen op het moment dat ik on-line kom.
Ik heb m'n pc al verscheidene keren geformatteerd, maar steeds opnieuw hetzelfde.
Ik heb natuurlijk wel een firewall, maar deze staat CONSTANT te knipperen over een nieuwe aanval, steeds van een andere IP.
Wat kan ik hieraan doen?
Ik ben maar een leek op het hackers gebied...

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hmm wat voor windows versie draai je? Bij XP is het wel van belang dat je SP2 + laatste patches installeert omdit soort ongein te voorkomen.

Trouwens niet alleen bij XP, maar bij alle OSén is dit van groot belang...

Verwijderd

Hier kan je weinig aan doen, een firewall maakt die meldingen omdat er elke seconden scans worden uitgevoerd door hackers. Je kan dit negeren imho.

Edit: plus zie hierboven, zorg dat je Up to Date bent.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 16:18 ]

Verwijderd

Ik ben maar een leek op het hackers gebied...
Dat is te merken, want dit zou ik bij lange na geen 'hacken' noemen.

Maargoed. Is het steeds 1 poort die gescand ('aangevallen' is ook weer zo'n foute term) wordt, of een reeks (Zo ja, welke) ? Het kan namelijk een eenvoudige portscan zijn die iemand / een groep mensen op een IP range loslaat. Niets om je zorgen over te maken, tenzij je op die poort iets draait wat (sinds kort) kwetsbaar is.

Als je geen FTP, HTTP, Mail of wat dan ook server draait en je Windows heeft alle updates, dan is er waarschijnlijk weinig tot niets om je zorgen om te maken.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Welke firewall + besturingssysteem gebruik je? :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter