KL*TE BRANDER

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hoi, kan iemand mij helpen met dit irritanta probleem, ik heb sinds kort een brander (traxdata 4424 plus ide) en krijg met winoncd steeds "buffer underrun" en met Nero steeds "Recorder error", heb al van alles geprobeert, windows opnieuw geinstalleerd, bios en firmware geflash.

Bij de brander zat wel een IDE-kabel, die ik eerst niet gebruikte maar nu wel en sinds die nieuwe kabel deed hij het een tijdje goed maar nu begint het weer.
Heb in de Bios alles op Defaults gezet en bij de brander staat DMA aan.

Mijn systeem:

Celeron 500
128MB ram
20G WD 7200 ultradma66

de brander staat master op de 2e IDE poort, en de hd master en dvd slave op 1e IDE.

Thnx Eppie

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Oh ja ik brand met "that's write" cd's nu, maar heb andere cd's geprobeert en zelfde resultaat, alleen met de CD-RW (traxdata) heb ik er weinig last van.

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer eens op 2x of zelfs 1x te fikken. kijken wat ie dan doet.

Verwijderd

Ff het cdtje af laten fikken en dan pas quaken LOL

Als je alles al hebt geprobeert, probeer dan of ie het in een andere poeter doet. Als ie het dan nog niet doet dan is ie gewoon kapot denk ik, wat ie nu ook al is denk ik want hij zou het gewoon moeten doen gewoon geen geouwehoer gewoon meteen fikken...
Heb je alle functies al wels uitgeprobeert?
zoals 1x, 2x, image enz?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 14:26
SCSI1HLP.VXD verwijderen of renamen

DMA uitzetten

ASPI32 layer van Adaptec installeren

• QuarK
  • Laatst online: 09-07 21:48
Nooit DMA aanzetten met een IDE brander!
Ook van je IDE CDROM uitzetten.
Dit loste bij mij de problemen op...

Zal wel een of ander geintje van ome bill geweest zijn...

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Nou ik heb DMA uitgezet en hij doet het nog niet, maar als ik de cd-rw die ik er bij kreeg brandt is er niks aan de hand, en ik gebruik that's write cd's en heb ook andere gebruikt en die doen ook niet, ik snap er niks meer van.

Thnx Eppie

Verwijderd

staat brander op P-Master/Slave of S-Master/Slave ?

Verwijderd

uuuh ff stom iets..
letten we wel op dat sommige writers GEEN 80 minuten CD's aankunnen.. ik weet nie wat voor CD's je nu gebruikt??

Verwijderd

Probeer het eens door je IDE drivers door de standaard drivers van microsoft te vervangen, heeft toendertijd geholpen bij een 2x brander van Philips.
Ook dat van die DMA optie uitschakelen bij beide cd's(brander en ROM) kan al een hele vooruitgang zijn.
Probeer de brander ook eens uit op een ander zijn systeem, om fouten in jouw systeem uit te sluiten.
Natuurlijk kan je ook altijd de fabrikant(helpdesk) raadplegen.
En als niets helpt kan het ook zijn dat de brander gewoon defect is.....

Verwijderd

Heb zowel bij DVD speler als CD-RW de DMA aan staan, en ik kan jullie verzekeren dat ze MET DMA beter werken dan ZONDER.

Probeer 's eerst via een image te schrijven; veel CD-RW's hebben moeite met het rechstreeks kopieren van CD's met veel kleine bestanden omdat de CD-ROM-speler ze dan niet snel genoeg kan aanleveren.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Komt me erg bekend voor,goed schoonmaken was voor mij de oplossing.

1).Nooit schoonmaken met gaar schoonmaak cd tje

2).ff een torax schroevendraaiertje kopen samen met wat wattenstaafjes en schoonmaak smeurrie.

3).Geen acceton en dergelijke gebruiken lost het vaak van plastic gemaakte lensje op.

4).FF met wat siliconen de geleiders inspuiten pas op voor de lens!!!!

5).Fikken maar weer.

Greetz Jur.

Verwijderd

....en als 't dan nog niet werkt gewoon een SCSI brander kopen :)

Verwijderd

Sjeemz >> jij bent echt weg van je fikker, niet waar? (Niet lullig bedoelt hoor.)

Verwijderd

Mijn Plextor 8*4 !SCSI! is anders ook niet erg goed. :( gemiddeld 1 op de 10 cd's mislukt.

Verwijderd

He... SCSI troubles, hoor je niet vaak. Wat zullen de SCSI freakers balen als ze dit zien. :) Yamaha8424E Rulez11

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ik heb de TEAC-R58S 8x24x SCSI en deze heeft nog geen enkele CDR verknalt !

Ik schrijf er gemiddeld zo'n 15 per week ...

SCSI Rules !
Pagina: 1