Toon posts:

[VB6] Waarden vergelijken

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

ik heb het volgende probleem waar ik zelf niet uitkom:
Ik maak in excel een macro met VB.
In het excel bestand zitten 3 bladen
In blad 1 zitten codes in willekeurige volgorde
In blad 2 zitten dezelfde (+ meer) codes in een andere volgorde met bijbehorende namen

Nu is het de bedoeling dat in blad 3 de namen komen te staan die bij de codes van blad1 horen

Kan iemand me helpen om hier een oplossing voor zien te vinden?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20
Euuhh..

Lees code van blad 1 in.
Zet code in variabele
lees 1e code van blad 2 in
vergelijk code_blad1 met code_blad2
Niet gelijk? Dan de volgende code inlezen
Gelijk? Dan veld ernaast inlezen en wegschrijven naar blad 3

Succes!!! :Y)

Wat heb je geprobeert?
Wat heb je tot nu toe aan code? (tussen [code] tags)
Op welk detail loop je vast?

[ Voor 24% gewijzigd door MuddyMagical op 07-04-2005 16:20 ]

Verwijderd

Daar bestaat ook een excel functie voor namelijk de vlookup functie, heet waarschijnlijk verticaalzoeken of iets dergelijks in het nederlands.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:49

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

In deze vorm blijft het een heel vaag topic :) Wil je echt antwoorden en hebben en suggesties van mensen, dan verwachten we meer van jou. Zie hiervoor P&W FAQ - De "quickstart"

Je mag een nieuw topic openen, maar wees hierin wel volledig, met zaken die je zelf hebt geprobeerd en probeersels waar je niet uit bent gekomen. Eventueel referenties waarop je bent gekomen met behulp van Google :)

Op deze manier lijkt het topic te veel op een "voorzegtopic", iets wat we in Programming & Webscripting niet toestaan :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

osp: Zou je eens willen kijken naar P&W FAQ - De "quickstart"? Je topicstarts zijn namelijk wat aan de karige kant. Zoals MudduyMagical al aangeeft zouden we graag willen zien wat je nu zelf al geprobeerd hebt en wat daar niet mee lukte.

Daarnaast, zijn er geen Excel tutorials en tipcs/trucs die je zou kunnen bekijken? Met een VBA macro moet het niet al te moeilijk zijn om je rijen verticaal te doorlopen en zoals The Invisible al aangeeft is er waarschijnlijk al een kant en klare Excel functie die je kan gebruiken.

gorgi_19: O+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.