Toon posts:

DC Geheugen: Matched Pair vs 2 x los

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hier een makkelijke vraag:
Een Matched Pair Ram modules zijn natuurlijk beter dan dat je 2 x dezelfde rammodules gaat kopen (als je dual channel wilt gebruiken), maar waarom precies ? Gewoon een tech vraag wat me dwarszit. Waarschijnlijk omdat ze gemaakt zijn om beter met elkaar te werken @ Dual Channel ? Why Oh Why ?!

ps: search functie al gebruikt !
pss: eerlijk !!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 15:58 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-08 10:29

psy

Volgens mij is er nauwelijks verschil. Meer een marketing trucje.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 19:10

Devion

Space for rent ;-)

Inderdaad, iemand hier ooit benchies van gezien? Ik iig niet.

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 21:24
het enigste voordeel met een matched pair is dat je 99% zeker weet dat ze goed samen zouden moeten werken.

Het komt nog wel eens voor: stel je koopt 2 losse modules Twinmos, kingston of dana-elec dat je 2 reepjes krijgt met 2 verschillende merken/type chips erop. Deze 2 kunnen misschien niet goed of minder goed met elkaar samen werken.

In z'n matched pair zitten altijd 2 modules met de zelfde type chips.

Specs

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Geheugen komt altijd per 20 oid in een doos aan in de winkel, dus daar zitten allemaal dezelfde in.

Geen matched pair, maar matched 20. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank voor alle info !

Verwijderd

door twinmos is mij iig verteld dat er geen verschil is tussen hun 2x256 normale stikkies en 2 x 256 dual channel pakketjes. ik heb zelf 2x256 dual channel gekocht omdat deze gewoon goedkoper waren. 63 euro trouwes :*) _/-\o_

edit: ben ik weer laat met me info :P
edit2: er was al bedankt voor de info vandaar laat, maja ik lulde maar krom :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waarom laat ? :D Hoe meer zielen hoe meer verugd :P. Nu nog een leuke matched pair zoeken voor me a7n8x-e deluxje met amd athlon xp 2800+ barton :) Ik ben zo arm als wat en tweaken/clocken is mijn hobby dus jah dan maar noob pc's oc'en :D

weinig geld + ict-hobby = noob pc's oc'en ;p

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 16:12 ]

Verwijderd

ik zou met geheugen kopen nog eff wachte de prijs is wel aardig hoog (als je dit wil doen tenminste). 13 maanden terug kocht ik mijn geheugen voor een prijs onder de prijs van nu. en ddr 2 is net weer wat goedkoper geworden dus prijzen zulle nog wel dalen.
grtz

prijzen dalen al enigsinds maar goed heel duur - heel is nog altijd duur :P zou paar weken wachten

Edit: uhhh dont mind me ik keek bij een blijkbaar tegenwoordig duurdere winkel was eff pricewatch vergeten

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 16:29 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wachten :D

Geheugen kost op het moment geen drol meer. Twinmos kitjes van totaal 1GB zitten onder de 90€. :o

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 13:16
Ik kocht 2 maanden geleden een setje corsair (2x256mb) en zie dat deze nu alweer 2 tientjes gezakt is. :-( weer op het verkeerde moment gekocht.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

prutzor kun je me dan misschien een tip geven voor een goede winkel :P ik vind 1 gig voor het goedkoopst 124 euro

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:26:
prutzor kun je me dan misschien een tip geven voor een goede winkel :P ik vind 1 gig voor het goedkoopst 124 euro
Pricewatch :)

pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)

Verwijderd

haha ja sry ben niet zo helder vandaag had et zelf met denke kunne vinden lijkt me :P iig bedankt voor je reactie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?
En kijk dan bij Dual Channel en de linkjes ervan :)
Pagina: 1