Toon posts:

Video bewerking met flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het al ik heb een filmpje in het formaat *.wmv die ik graag wil omzetten in een animatie. Ik wil het filmpje zo importeren dat ze frame voor frame worden ingeladen, zodat ik frames kan verwijderen en bewerken.

Volgens een tutorial van Mcromedia (waar ik de url niet meer van heb) werd ooit een filmpje van een kopieermachine frame voor frame geïmporteerd in Flash 5 en bewerkt. Dit heb ik ook met Flash 5 en met Flash MX geprobeerd geen resultaat.

Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35
Denk dat je hiervoor met een videobewerkingsprogramma aan de gang moet, of je moet frame-voor-frame zien te capturen maar voor zover ik weet kan Flash dat zelf niet. :)

Motor onderhoud bijhouden

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
Het kon altijd wel. Je kan een avi bestand importeren. Dat was nog in versie vijf. :P Als je een grote film hebt is dat niet echt aan te raden. Dan kan je systeem nog wel eens moeilijk gaan doen.

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Topicstarter
HawVer schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:02:
Het kon altijd wel. Je kan een avi bestand importeren. Dat was nog in versie vijf. :P Als je een grote film hebt is dat niet echt aan te raden. Dan kan je systeem nog wel eens moeilijk gaan doen.
In versie 5 kan ik volgens mij alleen Quick Time importeren

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

www.wildform.com Met Wildform Flix krijg je gewoon een swf en kun je er in principe nog mee klooien volgens mij. Ik weet natuurlijk niet wat je wilt doen, maar ik zou zelf ook eerder een videotool erbij pakken om de film te editten en pas als laatste iets omgooien naar Flash. Flash gaat niet echt lekkerder werken op het moment dat je een timeline met laat ik zeggen 2000 frames met afbeeldingen hebt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

OzBoz schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:51:
www.wildform.com Met Wildform Flix krijg je gewoon een swf en kun je er in principe nog mee klooien volgens mij. Ik weet natuurlijk niet wat je wilt doen, maar ik zou zelf ook eerder een videotool erbij pakken om de film te editten en pas als laatste iets omgooien naar Flash. Flash gaat niet echt lekkerder werken op het moment dat je een timeline met laat ik zeggen 2000 frames met afbeeldingen hebt.
^^met stom

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
wildform heb ik ook al geprobeerd, maar bied mij ook geen oplossing

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 17:00:
wildform heb ik ook al geprobeerd, maar bied mij ook geen oplossing
Wat wil je dan? Misschien dat dan die andere stomme (Xanadix) nog wel wat slims kan roepen omdat je misschien zo omslachtig bezig bent. Die indruk krijg ik namelijk een beetje als ik je TS lees.

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op donderdag 07 april 2005 @ 17:03:
[...]

Wat wil je dan? Misschien dat dan die andere stomme (Xanadix) nog wel wat slims kan roepen omdat je misschien zo omslachtig bezig bent. Die indruk krijg ik namelijk een beetje als ik je TS lees.
ik wil zoiets maken als dit http://members.lycos.nl/peterbr35/face.swf eerst even starten met rechter muis (play)

• XangadiX

XangadiX

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 17:22:
[...]

ik wil zoiets maken als dit http://members.lycos.nl/peterbr35/face.swf eerst even starten met rechter muis (play)
bwahaha; dat wil je 'even' doen?!
no offence, maar daar is weinig makkelijks aan. (wel dope effect trouwens)

Anyway; flash is niet gemaakt om video te bewerken; ook niet om framepjes eruit te halen. WMV is een gesloten bestandsformaat; oftewel dat mag je eigenlijk niet meer editen. Nou kan ik hier vertellen hoe je het weer terug krijgt naar bijvoorbeeld DV of lossless, maar dat mag ik niet. Laten we het er op houden dat de TV-out, videorecorder en firewire-in erg belangrijk zijn :X

Daarna ga je dus naar een editing tool zoals premiere of After effects (after effects lijkt me de tool-of-choice hier) en maakt er een 'normaal' filmpje van. Lossless, DV (panasonic DV), indeo 5.x of desnoods quicktime.

Als je dan je filmpje in een normaal (niet gecomprimeert) formaat hebt kun je het omzetten naar FLV of SWF (bijvoorbeeld met sorenson squeeze maar het kan ook met flash zelf)

Als je dat dan hebt moet je een masker maken (ik ga er nog steeds vanuit dat je dat gezicht wil maken). Het is moeilijk te bepalen of de interlace (dat masker dus, de lijntjes) in flash of in het filmpje zitten. Ik vermoed in flash, alhoewel ze wel meescalen en precies 1 pixel hoog zijn. Aan de andere kant 'skippen' ze niet mee als het filmpje van frame verspringt. Daarom vermoed ik dat ze er los overheen liggen.

Anyway, we wilden dus dat 'skip' effect maken. Dat is betrekkelijk eenvoudig; zet je filmpje op loop en voeg de volgende code in flash toe:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
setInterval(doskip, 100) {

function doskip() {
dice = random(6) + random(6)
if (dice == 2) {
rand = random(this.filmpje._totalframes)
this.filmpje.gotoAndPlay(rand)
}

(niet getest als het errors geeft moet je de strekking ervan gebruiken)

Wat dit doet is iedere 10e van een seconde 2 dobbelstenen gooien, als het aantal ogen 2 is dan springt hij naar een random plek in het filmpje

slim genoeg Ozboz?
B)

toegift:
wat ze hier ook nog hebben gedaan (vermoed ik, anders zit het gewoon in het filmpje) is 2x het videobestand over elkaar heen leggen en dat in elkaar laten faden met _alpha als hij naar een random frame skipt.

[ Voor 13% gewijzigd door XangadiX op 07-04-2005 19:43 ]

Stoer; Marduq

• OzBoz

OzBoz

Mooie uitleg.. volgens mij ben je wat }} vergeten, maar helder verder. Ik vond het effect op zich niet zo erg boeiend, maar is misschien meer omdat het wat kaal is. Kan het bij jou wel weer leuk doen tijdens VJ werk en lekker groot.

Verwijderd

Topicstarter
mooie uitleg XangadiX, ik zal eens kijken hoever ik kom.
p.s. gave site www.xangadix.net

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 22:30 ]

Verwijderd

Anyway; flash is niet gemaakt om video te bewerken; ook niet om framepjes eruit te halen. WMV is een gesloten bestandsformaat; oftewel dat mag je eigenlijk niet meer editen. Nou kan ik hier vertellen hoe je het weer terug krijgt naar bijvoorbeeld DV of lossless, maar dat mag ik niet. Laten we het er op houden dat de TV-out, videorecorder en firewire-in erg belangrijk zijn :X
uhm, als je een 'wmv' filmpje importeerd in flash(mx), kan je in flash deze gewoon weer exporteren als avi of mov toch?

• XangadiX

XangadiX

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:19:
mooie uitleg XangadiX, ik zal eens kijken hoever ik kom.
p.s. gave site www.xangadix.net
succes!

offtopic:
thx :)
dan moet je http://www.friendsofsense.com eens bekijken O-)

@ozboz; ik gebruik dit 'random springen' al, alleen stuur ik het aan via een gamepad: http://www.vjcentral.com/..._%28joystick_veejaying_pa

[ Voor 35% gewijzigd door XangadiX op 08-04-2005 15:47 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu After Effect gedownload, hoe kan ik nu het beste te werk gaan?
Is het mogelijk om een masker aan te maken en iets te doen met Track motion?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:45:
Ik heb nu After Effect gedownload, hoe kan ik nu het beste te werk gaan?
Eerst de handleiding eens doornemen lijkt me zinvol. Daarnaast wat tutorials doornemen is ook een goeie optie.
Pagina: 1