bwahaha; dat wil je 'even' doen?!
no offence, maar daar is weinig makkelijks aan. (wel dope effect trouwens)
Anyway; flash is niet gemaakt om video te bewerken; ook niet om framepjes eruit te halen. WMV is een gesloten bestandsformaat; oftewel dat mag je eigenlijk niet meer editen. Nou kan ik hier vertellen hoe je het weer terug krijgt naar bijvoorbeeld DV of lossless, maar dat mag ik niet. Laten we het er op houden dat de TV-out, videorecorder en firewire-in erg belangrijk zijn
Daarna ga je dus naar een editing tool zoals premiere of After effects (after effects lijkt me de tool-of-choice hier) en maakt er een 'normaal' filmpje van. Lossless, DV (panasonic DV), indeo 5.x of desnoods quicktime.
Als je dan je filmpje in een normaal (niet gecomprimeert) formaat hebt kun je het omzetten naar FLV of SWF (bijvoorbeeld met sorenson squeeze maar het kan ook met flash zelf)
Als je dat dan hebt moet je een masker maken (ik ga er nog steeds vanuit dat je dat gezicht wil maken). Het is moeilijk te bepalen of de interlace (dat masker dus, de lijntjes) in flash of in het filmpje zitten. Ik vermoed in flash, alhoewel ze wel meescalen en precies 1 pixel hoog zijn. Aan de andere kant 'skippen' ze niet mee als het filmpje van frame verspringt. Daarom vermoed ik dat ze er los overheen liggen.
Anyway, we wilden dus dat 'skip' effect maken. Dat is betrekkelijk eenvoudig; zet je filmpje op loop en voeg de volgende code in flash toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| setInterval(doskip, 100) {
function doskip() {
dice = random(6) + random(6)
if (dice == 2) {
rand = random(this.filmpje._totalframes)
this.filmpje.gotoAndPlay(rand)
} |
(niet getest als het errors geeft moet je de strekking ervan gebruiken)
Wat dit doet is iedere 10e van een seconde 2 dobbelstenen gooien, als het aantal ogen 2 is dan springt hij naar een random plek in het filmpje
slim genoeg Ozboz?
toegift:
wat ze hier ook nog hebben gedaan (vermoed ik, anders zit het gewoon in het filmpje) is 2x het videobestand over elkaar heen leggen en dat in elkaar laten faden met _alpha als hij naar een random frame skipt.
[
Voor 13% gewijzigd door
XangadiX op 07-04-2005 19:43
]