Hallo GoT-ers
Voor een website heb ik function geschreven om BB codes om te zetten in html codes.
Goed gelukt enzo maar bij te grote plaatjes wordt de layout te breed en dat staat natuurlijk niet.
Dus ik heb een functie geschreven die links van plaatjes checkt en kijkt of ze groter zijn dan kan. (in dit geval 400 pixels)
Werkt allemaal goed.
Alleen in combinatie met elkaar heb ik ze nog neit aan de gang gekregen.
Hier voorbeeldje van het image resize scriptje:
En hier de BB code functie, ik post een klein deel ervan omdat de rest eigelijk niet van toepassing is:
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Maar dan krijg ik deze foutmelding:
Fatal error: Call to undefined function: imageresize() in /home/xbox/public_html/functions/FUNCTIONS.bbcode.php on line 36
Ik heb de functie imageresize al binnen de bbcode functie gezet maar dat lukt ook niet.
met de search kon ik ook al niets vinden.
Weet iemand een oplossing?
Hoe kan ik de functie imageresize laten werken op de BBcode.
alvast bedankt
Voor een website heb ik function geschreven om BB codes om te zetten in html codes.
Goed gelukt enzo maar bij te grote plaatjes wordt de layout te breed en dat staat natuurlijk niet.
Dus ik heb een functie geschreven die links van plaatjes checkt en kijkt of ze groter zijn dan kan. (in dit geval 400 pixels)
Werkt allemaal goed.
Alleen in combinatie met elkaar heb ik ze nog neit aan de gang gekregen.
Hier voorbeeldje van het image resize scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| function imageresizen($link){ $bestand = @fopen($link, "r"); if($bestand){ $size = getimagesize($link); if($size[0] > 400){ $return = "<a href=\"".$link."\">[img]\"".$link."\"[/img]</a>"; } else{ $return = "[img]\"".$link."\"[/img]"; } } else{ $return = $link; } return $return; } |
En hier de BB code functie, ik post een klein deel ervan omdat de rest eigelijk niet van toepassing is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function BBcode($input,$html_allowed){ if($html_allowed != "yes"){ $input = htmlspecialchars($input); //HTML allowed } $input = preg_replace("/(\\[img\])(.*)(\\[\/img\])/U","[img]\"\\2\"[/img]", $input); return $input; } |
Ik heb het volgende al geprobeerd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function BBcode($input,$html_allowed){ if($html_allowed != "yes"){ $input = htmlspecialchars($input); //HTML allowed } $input = preg_replace("/(\\[img\])(.*)(\\[\/img\])/U",imageresizen("\2"), $input); return $input; } |
Maar dan krijg ik deze foutmelding:
Fatal error: Call to undefined function: imageresize() in /home/xbox/public_html/functions/FUNCTIONS.bbcode.php on line 36
Ik heb de functie imageresize al binnen de bbcode functie gezet maar dat lukt ook niet.
met de search kon ik ook al niets vinden.
Weet iemand een oplossing?
Hoe kan ik de functie imageresize laten werken op de BBcode.
alvast bedankt