Toon posts:

Print posities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een afstudeeropdracht bij een bedrijf waar labelsets geprint worden.
De labelsets zijn in principe grote stickervellen van A3 formaat.
Op deze vellen zijn soms labels van 1x2cm aanwezig.
Deze stickervellen worden door HP laserprinters 8000DN geprint.
Het komt vaak voor dat de positie van de print t.o.v. het label niet goed is, d.w.z. de print staat op de rand of naast het bedoelde vak. Ik spreek dan over afwijkingen die kleiner zijn dan 1 mm.
Aan mij is gevraagd om te onderzoeken waar dit aan ligt.
Nu heb ik dezelfde vraag aan jullie;
Enig idee waar ik moet gaan zoeken???
Alvast bedankt voor de reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Typisch gevalletje van gezeik in de marge :P

Maar nu ff on topic: ik denk persoonlijk dat het aan de printer zelf ligt. Afwijkingen van minder dan een mm kun je eigenlijk bijna niet voorkomen, zeker niet als je met grote vellen aan de slag gaat. Sowieso zal het papier in de papierlades goed gepositioneerd moeten zijn, en daar heb je toch echt wel wat speling nodig wil je het papier er niet vel voor vel in moeten leggen. Daarnaast heb je ook speling nodig bij de doorvoer van het papier.
Ben al met al dus bang dat je dit probleem niet echt op kunt lossen, afwijking is gewoon te klein.
Mijn eigen oplossing zou zijn: minder labels op 1 A3'tje, zodoende marges vergroten, en het zaakje uiteindelijk op maat snijden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)