Toon posts:

Kiss ondertitel synchronisatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu enkele maanden in het bezit van een Kiss DP-1000. Tot een week terug was ik daar erg tevreden over. Maar nu is er een probleem opgetreden. De ondertitels van mijn films lopen niet meer synchroon. Deze lopen ongeveer 0,7 sec. voor. Dit was dus eerder niet zo.

- Het eerste wat ik heb geprobeerd is om de firmware te updaten. Ik ben van 2.8.5 naar 2.9.1 gegaan. Dit gaf geen resultaat.
- Ik heb meerdere brandsoftware geprobeerd. Ook geen resultaat.
- Ik heb de films die ik brand niet in aparte mappen geplaatst. Tevens geen resultaat.
- Ik een ander ondertitelformaat geprobeerd(.sub, normaal .srt). Weer geen resultaat.

Verder heb ik via Google gezocht, maar heb niemand kunnen vinden die het zelfde probleem heeft. Ook heb ik dit forum afgezocht en de Kiss gebruikerservaringen topics helemaal doorgelezen.

Is er iemand die dit probleem bekend voorkomt en er misschien een oplossing voor weet? Of misschien tips wat ik nog meer kan proberen? Of zal ik toch met het apparaat terug moeten en kijken of ze het probleem bij Kiss kunnen verhelpen?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

Nik

Werkt het op je PC wel goed? Als tijdelijke oplossing kun je natuurlijk ook de sub files even aanpassen en dan 0.7 secondes later laten beginnen, totdat er een oplossing is :)

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc lopen ze inderdaad wel goed. Dat aanpassen van de ondertiteling doe ik op dit moment dus ook. Maar ik wil natuurlijk dat mijn DP-1000 de boel gewoon goed laat lopen.
Daar komt nog bij dat het per film kan verschillen. Dus bij een film kan het 0,6 sec. zijn terwijl het bij een andere film 1 sec. is. Dan zou ik dus eerst de film op dvd moeten branden met ondertiteling. Vervolgens kijken hoe ver de ondertiteling voor loopt en dan de film opnieuw branden, maar nu met aangepaste ondertiteling.
Het zou mooi zijn als de boel gewoon goed werkte. Maar goed, het is geen ramp natuurlijk. Wel een beetje vervelend.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:02
beetje omslagtig maar werkt misschien wel, je sub in je film streamen met bijv. virtual dub en dan branden....?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

Nik

Mwoah, ik denk dat de TS gewoon een goede oplossing zoekt... Het apparaat moet gewoon werken, klaar.

Kun je niet terug met je Kiss? Ruilen? Misschien dat er toch iets fout zit waar jij niet bij kan? En was het zo van de één op de andere dag? Of had je ondertusse geupgrade of wat?

Verwijderd

Topicstarter
Het inbakken van subs heb ik ook wel gedaan, maar dit gaat bij mij eigenlijk alleen goed bij films die uit 2 cd's bestaan. Bij de meeste films die uit 1 cd bestaan krijg ik een melding dat de audio na het inbakken van de subs niet meer synchroon zou lopen. Dit blijkt dan later ook zo te zijn.

Ik heb inmiddels al nieuwe firmware geinstalleerd, dus ik weet niet of ik er nog garantie op heb. Maar ik kan natuurlijk altijd proberen de dvd speler terug te brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de oplossing al heb gevonden. Ik heb vanavond even geprobeerd te branden op een lage snelheid. In mijn geval 4 speed. Het blijkt dat bij de films die ik met 4 speed gebrand heb, de subs wel synchroon lopen.
Ik ben er nog niet helemaal zeker van. Een paar extra brandsessies zal dat wel uitwijzen.
Pagina: 1