Hoi,
Deze week zette een nieuwe PC in elkaar en installeerde daarop Windows XP (Prof, NL, SP2, 32bit), er zit een NEC NC3510 DVD brander in. De PC en alle programma's draaien prima zonder problemen behalve Nero Burning ROM. Als ik bestanden wil selecteren om te branden moet ik door mijn harde schijf browsen, hier gaat het mis. Nero hangt, na 30 seconden doet hij het meestal wel weer. Eenmaal de bestanden geselecteerd brand Nero prima. Als ik met Verkenner of met een andere applicatie door mijn harde schijf blader gaat dit wel prima.
Wat ik probeerde:
- Reinstall van Nero (andere versie, maakte niks uit)
- Event log bekeken (niks bijzonders)
- Searchen (Niks gevonden, enkel andere problemen)
Wat het niet zijn kan
- SP2, vanaf v6.3.1.20 zou op SP2 moeten werken.
- Slechte aansluiting kabels, het detecteren + branden gaat immers prima
- Virusscanner (McAfee), met scanner uit werkt het ook niet
Note:
- Bij het 'hangen' van Nero is het CPU verbruik gewoon laag.
- Specs PC
Ik hoop dat iemand met verder helpen kan, Nero gaat bij mij toch boven andere brandprogramma's
Deze week zette een nieuwe PC in elkaar en installeerde daarop Windows XP (Prof, NL, SP2, 32bit), er zit een NEC NC3510 DVD brander in. De PC en alle programma's draaien prima zonder problemen behalve Nero Burning ROM. Als ik bestanden wil selecteren om te branden moet ik door mijn harde schijf browsen, hier gaat het mis. Nero hangt, na 30 seconden doet hij het meestal wel weer. Eenmaal de bestanden geselecteerd brand Nero prima. Als ik met Verkenner of met een andere applicatie door mijn harde schijf blader gaat dit wel prima.
Wat ik probeerde:
- Reinstall van Nero (andere versie, maakte niks uit)
- Event log bekeken (niks bijzonders)
- Searchen (Niks gevonden, enkel andere problemen)
Wat het niet zijn kan
- SP2, vanaf v6.3.1.20 zou op SP2 moeten werken.
- Slechte aansluiting kabels, het detecteren + branden gaat immers prima
- Virusscanner (McAfee), met scanner uit werkt het ook niet
Note:
- Bij het 'hangen' van Nero is het CPU verbruik gewoon laag.
- Specs PC
Ik hoop dat iemand met verder helpen kan, Nero gaat bij mij toch boven andere brandprogramma's
🌞🍃