Toon posts:

HDTV video kaart XGI Volari V3 XT goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een 2e kaart om mijn projector hdtv aan te sturen. Nu is de vraag of dit een goede kaart is? Of kan ik beter een ati 9250 nemen? Deze is tenslotte een bekende kaart en in dezelfde prijsklasse..
Ik heb er namelijk nog niet zoveel van gehoord?

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Volgens mij heeft nVidia 6x00 serie nu de beste TV out, want de video uitgang heeft de hoogste bandbreedte. Dit las ik laatst in de c't. Jammer dat hier altijd zo weinig aandacht aan wordt besteedt nu veel mensen een media pc in aan het richten zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens wat meer info - hoe gaat die HDTV signaal verstuurd worden :? DVI? VGA? S-Video oid?

Bij DVI en VGA is TV-Out natuurlijk irrelevant, bij DVI hoef je ook niet op analoge filterkwaliteit te letten en maakt het dus bijna niets uit wat voor kaart je neemt.

Maar geef eens wat meer info - wat wil je op HDTV schaal projecteren? Zijn 3D prestaties of OpenGL support relevant? Etc.

Prijs/prestatie van de XGI gevallen is niet slecht maar ook niet geniaal ofzo, dus ben benieuwd waarom je speciaal daaraan denkt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Wat meer info:
http://www.volarigamers.com/kb.php?mode=article&k=18

Ik dacht dus na deze review gelezen te hebben dat de prijs/kwaliteit verhouding wel goed zat.

Volgens mij stuurt hij ook HDTV via tv-out, maar wat ik nodig heb is gewoon op de dvi aansluiting. De 3d prestaties van de kaart zijn niet belangrijk. Ik wil gewoon een film kunnen kijken met strak en scherp beeld in 1080i

Belangrijke info over mijn systeem: AMD 64 3200+ 1024MB

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 17:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij DVI maakt de kaart/chip zo goed als niets uit, scherpte wordt volledig door je beamer bepaald (daar vindt de D/A conversie plaats). Die HDTV-over-S-Video/Composite feature is wel zeer mooi en als je met die interfaces werkt is dit een zeer goede keuze, maar je hebt het in het geheel niet nodig, dus zal een willekeurige kaart met DVI voldoen als 3D je ook niet uitmaakt :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:55:
Bij DVI maakt de kaart/chip zo goed als niets uit, scherpte wordt volledig door je beamer bepaald (daar vindt de D/A conversie plaats).
Maar dat is alleen als je een interlaced signaal verstuurd, maar als je 720 progressive wilt sturen gebeurt de conversie door de PC. Dus dan heb je een kaart nodig die zelf deinterlaced. En is dat niet wat deze kaart zo belangrijk maakt? Of heb ik het verkeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 09:54 ]

Pagina: 1