waterkoeling w/o peltier results

Pagina: 1
Acties:

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 07:35
Ik ben er na wat rekenwerk achter gekomen dat ik een waterkoelsysteem met peltier en extra voeding wel erg duur vind.

Heeft er iemand ervaring met een waterblok rechtstreeks op de processor, een radiator met fan en een 800 liter/uur pomp ofzo?

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

Verwijderd

dat werkt ook goed scheeld een graad of tien in verg met eeb fob kan je altijd nog een pelt gebruiken wel zorgen dan je resevoir groot genoeg is

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik heb mijn processor watergekoeld zonder peltier. De processor werd luchtgekoeld met 1,90 volt 40°C stressed.
Nadat de waterkoelingskit in elkaar had gezet werd mijn processor nog hooguit 30°C stressed. *D

Het bewijs zie je hier onder. Let vooral op de rpm meters.;)

Afbeeldingslocatie: http://www.quadrifoglio2001.com/school/dashboard.jpg

Overigens komt er nog wel een peltier onder het waterkoelingsblok.

Verwijderd

Dat heeft nog een groot voordeel: geen condens*D . En je kan er later nog altijd een peltier tussensteken. Doen >:)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb het ook. Celeron2 633@998 nu. Stressed ongeveer 37 graden.
Het heeft me bij elkaar ongeveer 75 piek gekost, voor een pompje, koperbuis voor radiator, slangen, bakje en dat soort dingen. Radiator kopen bij online zaken (speciaal voor computerwaterkoeling) vind ik best wel erg duur, en je hebt het eigenlijk ook niet nodig als je geen peltier gebruikt. M'n water werd zonder radiator 27 graden, en blijft nu op 23 graden hangen.
Als je meer info wil, mail maar!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik had eerst ook geen peltier. duron600@1000 (2.05V) werd met }:O 45 graden.

ook hoef je een stuk minder warmte door je radiator kwijt te raken waardoor die fans rustig op 7V oid kunnen lopen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

een radiotor gaat echt wel nog veel uitmaken denk ik, de warmte wordt dan zeer goed ontrokken uit je water, typ: maak je darmen lang genoeg en zet die radiotor buiten heb je geen peltier nodig :), vergeet wel geen antivries in je water te doen :)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Waterkoeling effectiever dan luchtkoeling ok.
Maar wat heeft het opgeleverd in extra mhz?
Hoeveel mhz krijg je meer als je met forse luchtkoeling op 35-40 graden zit tov 25-30 graden met water?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

de mhz kick die je krijgt om hem water te koelen ? :)

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

RUST.. lekker slapen terwijl er op de achtergrond een koetje staat te loeien zonder dat je et hoort :)

blaat? BLAAAAAAAAT!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat waarden:

Dual cellie 366 op BP6. Kamertemp altijd ongeveer 18 graden. Iedere keer zelfde computersysteem, zelfde processors.

1) Luchtkoeling (Global Win FEP32, 3x casefan): 55 graden (550 MHz, 2,0 volt)

2) Waterkoeling Senfu incl Senfu radiator+fan: 40-45 graden (550 MHz, 2,0 volt)

3) Waterkoeling Dangerden incl Opel radiator zonder fans: 45-48 graden (550, 2,0 volt)

4) Waterkoeling Dangerden incl Opel radiator met 2 fans (passen er 4 op per kant): 26-27 graden (550, 2,0 volt)

5) Waterkoeling Dangerden incl Opel radiator met 2 fans: 29-30 graden (605 MHz, 2,2 volt)

Zie vooral het verschil tussen 3 en 4. Wie zei dat radiators niet helpen? (ik ga er voor het gemak maar even uit dat radiator zonder fan=geen radiator)

verschil tussen 4 en 5 geeft aan wat de extra winst was. Peltiers zijn niet gebruikt.
Pagina: 1