[XP] HD met XP overplaatsen naar andere PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-03 19:47
Een Pc werkt niet meer goed maar er staat allemaal software op die is geinstalleerd door speciale bedrijven. Dus wouden we de HD met XP overplaatsen naar een andere PC maar tijdens het booten laad hij je kiesen tussen normaal opstarten en safe etc. Maar na elke keuze reboot hij opnieuw.
Is wat wij willen niet mogelijk?

De Pc verschillen wel over een andere moederbord, processor(wel alle twee van intel).
Met reparen van Windows wou het ook niet. Is er ook nog een andere manier om een HD met XP installatie naar een andere PC te plaatsen?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:31

Sosabowski

nerd

Gewoon windows en software opnieuw installeren? Ik neem toch aan dat je gewoon cdtjes hebt van die " speciale software" ?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:36

LordofWhatever

Uuhhh....?

Ik vrees dat dit je niet gaat lukken, xp werkt niet meer als je hardware als mobo en cpu vervangt.
(of in een andere pc hangt in jouw geval)
Ik heb dit ook wel 'ns gehad :(

Je kan wel de harddisk als slave erbij hangen, maar dit werkt alleen als die pc een versie van windows heeft die met NTFS overweg kan. (ik geloof 2k en nieuwer).

[ Voor 34% gewijzigd door LordofWhatever op 07-04-2005 14:39 ]

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-03 18:03
Er is altijd een dikke kans dat het een beetje een zooitje wordt, maar als het echt moet dan kan je het het beste doen door deze uitleg goed te volgen...

.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 14:20
gewoon de drivers die je voor die specs nodig hebt ionstalleren toch? win zecht vanzzelf heb nieuwe hardware gevonden lijkt me?

• MasterMido
Die software is door KPN en Philips geconfigureerd. Was een Pc voor telefooncentrale.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier zijn wel wat topics over te vinden middels de search. Het is mogelijk, maar je hebt gewoon geen garantie dat het lukt.

In een van de topics vond ik deze link: http://www.michaelstevenstech.com/moving_xp.html. Misschien kan Google je nog wat verder helpen.

Verwijderd

Dit gaat idd waarschijnlijk niet lukken. Zoals je in Device Manager kunt zien zijn er een aantal (behoorlijk wat) drivers voor de chipet, processor en andere hardware op je mobo etc. Het zal dus niet lukken dit over te zetten. Heel misschien dat het na een repair install van xp wel lukt (maar weet niet in hoeverre hij deze drivers etc dan herstelt), dan heb je de instellingen en programma's etc iig nog op je hd.

• MasterMido
DaannO schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:37:
gewoon de drivers die je voor die specs nodig hebt ionstalleren toch? win zecht vanzzelf heb nieuwe hardware gevonden lijkt me?
Zover kom ik niet :P ik krijg niet eens het laad scherm te zien :)

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Gewoon xp eroverheen gooien en hopen dat het register nog als vanouds is maar alleen de drivers zijn vervangen?

• Tiwaz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2025
Ik heb dat 1 keer gedaan. Vanuit oudere PC naar een nieuwere. De enige twee dingen die gelijk bleven waren de videokaart en dus de harde schijf. Geen probleem. Alles werkte nog steeds naar behoren. Opstarten duurde iets langer, de eerste keer. Moest (uiteraard) nog wel enkele drivers voor het moederbord opnieuw installeren. Heb later toen ik tijd/zin had wel XP opnieuw geïnstalleerd overigens.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

MasterMido schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:38:
[...]

Zover kom ik niet :P ik krijg niet eens het laad scherm te zien :)
XP kan tegen zo'n beetje alles, alleen een totaal andere HD controller zorgt voor dit soort ongein. Kun je weinig aan doen. Er zit gewoon een te groot verschil in hardware.

Verwijderd

LordofWhatever schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:35:
Ik vrees dat dit je niet gaat lukken, xp werkt niet meer als je hardware als mobo en cpu vervangt.
(of in een andere pc hangt in jouw geval)
Ik heb dit ook wel 'ns gehad :(

Je kan wel de harddisk als slave erbij hangen, maar dit werkt alleen als die pc een versie van windows heeft die met NTFS overweg kan. (ik geloof 2k en nieuwer).
hij moet er niet alleen mee overweg kunnen hij moet het zijn:
FAT -> NTFS = NoGo
NTFS -> NTFS = Go
NTFS -> FAT = Go

en dan maakt het niet uit welk OS je draait.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Een herstel installatie bied hier waarschijnlijk de uitkomst. Installatie CD er in, aangeven dat je wilt installeren. Windows zal een aanwezige installatie detecteren en vragen of je die wilt herstellen. Hij doet dit dan, en je kan (als het goed is) gewoon weer door met werken alsof er niets aan de hand was. In het ergste geval schiet je er niets mee op en blijft hij niet booten, in een iets gunstiger geval zit Windows dat je hardware niet meer overeen komt met de hardware waarvoor hij geregistreerd is. In het laatste geval moet je eventje MS bellen, die kunnen dan het één en ander voor je regelen. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• MasterMido
Het probleem is ook dat als je hem bijvoorbeeld wil herstellen dan zegt hij dat er waarschijnlijk een al een Windows versie is geinstalleerd. Maar kan niet op R drukken om te repareren :(

• MasterMido
Hij wil nu wel herstellen. Ik heb nu andere XP cd gepakt. Hopen dat het werk. :)

• MasterMido
:) cd met xp sp2 wou hij wel herstellen en nu doet hij het weer. :) iedereen bedankt voor de tips.
Pagina: 1