Ik ben opzoek naar een goedkope file-server voor de organisatie waar ik voor werk. Geld is een issue maar gelukkig hebben we niet zulke zware spec's nodig....vermoed ik.
We hebben een netwerk van 10 windows computers dat in de toekomst waarschijnlijk nog gaat uitbreiden (tot 15). We zullen Windows Server 2003 standard gaan draaien. Het moet een pure file-server worden waar vrijwel alleen maar met Word en Pdf files gewerkt zal worden.
Uptime is niet super belangrijk. Mag best een keer ge-reboot worden.
Nu heb ik twee goede opties gevonden maar zit nog een beetje te twijfelen.
Optie 1:
Dell Value Server (PowerEdge SC420 SATA)
* Pentium 4 2.8 Ghz
* 1 jaar garantie
* 512mb memory (2x256)
* CD-rom drive
* 2x 80gb SATA hard disc (in software raid-1)
* LAN card
€772
Optie 2:
Kan ik tweede hands krijgen. Harde schijven worden dan apart gekocht en ingebouwd.
Dell Workstation Precision 350
· Pentium 4 2.5 Ghz
· 1 jaar garantie
· 512mb memory
· CD-rom drive
· 2x 120gb SATA Hard disc in RAID-1
· Dedicated Raid controller
· LAN card
€650
Er is niet zo heel veel verschil in de systemen behalve dan dat 1 een workstation is. Maakt dit uit? En maakt een aparte RAID kaart veel verschil voor ons gebruik?
We hebben een netwerk van 10 windows computers dat in de toekomst waarschijnlijk nog gaat uitbreiden (tot 15). We zullen Windows Server 2003 standard gaan draaien. Het moet een pure file-server worden waar vrijwel alleen maar met Word en Pdf files gewerkt zal worden.
Uptime is niet super belangrijk. Mag best een keer ge-reboot worden.
Nu heb ik twee goede opties gevonden maar zit nog een beetje te twijfelen.
Optie 1:
Dell Value Server (PowerEdge SC420 SATA)
* Pentium 4 2.8 Ghz
* 1 jaar garantie
* 512mb memory (2x256)
* CD-rom drive
* 2x 80gb SATA hard disc (in software raid-1)
* LAN card
€772
Optie 2:
Kan ik tweede hands krijgen. Harde schijven worden dan apart gekocht en ingebouwd.
Dell Workstation Precision 350
· Pentium 4 2.5 Ghz
· 1 jaar garantie
· 512mb memory
· CD-rom drive
· 2x 120gb SATA Hard disc in RAID-1
· Dedicated Raid controller
· LAN card
€650
Er is niet zo heel veel verschil in de systemen behalve dan dat 1 een workstation is. Maakt dit uit? En maakt een aparte RAID kaart veel verschil voor ons gebruik?
[ Voor 4% gewijzigd door Polster op 07-04-2005 14:17 ]