Active Directory users importeren?
(is zowel importeren als exporten)
MIsschien is het beter even te beschrijven wat je precies wil gaan doen en waarom. Kunnen we met je meedenken.
(is zowel importeren als exporten)
MIsschien is het beter even te beschrijven wat je precies wil gaan doen en waarom. Kunnen we met je meedenken.
[ Voor 10% gewijzigd door JohnD op 07-04-2005 14:50 ]
Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje
Verwijderd
Als je mixed-mode draait, zou je een NT4 server als BDC in je domein kunnen hangen, daarna de AD opheffen, daarna de BDC tot PDC promoveren.
Edit: bij nader inzien snap ik je vraag ook niet helemaal. Ik weet niet precies wat je wil, maar met dcpromo kun je geen domein 'downgraden', alleen domaincontrollers opheffen (en daarmee, in geval van de laatste domaincontroller in je domain, domeinen opheffen). Wat wil je precies?
Edit: bij nader inzien snap ik je vraag ook niet helemaal. Ik weet niet precies wat je wil, maar met dcpromo kun je geen domein 'downgraden', alleen domaincontrollers opheffen (en daarmee, in geval van de laatste domaincontroller in je domain, domeinen opheffen). Wat wil je precies?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 14:59 ]
Nou, ik wil die machine waar nu dus de users van in Active Directory staan, terugzetten naar NT4 mode, en dus daarmee m'n dcpromo actie ongedaan maken. Maar als ik dat doe, verlies ik alle useraccounts die d'r nu opstaan volgens de tool die ik gebruik om die dcpromo actie te reverten.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:54:
Als je mixed-mode draait, zou je een NT4 server als BDC in je domein kunnen hangen, daarna de AD opheffen, daarna de BDC tot PDC promoveren.
Als ik het goed begrijp ga je terug van 2000 naar NT4? Windows kent zoiezo geen downgrade-optie. Je zal erg veel functionaliteit verliezen. Welk OS draait de AD? 2000 of 2003? Dan zetten we dat er nog even bij in de titel. Ik zet er nu zoiezo alvast [NT4] in, zodat de titel voldoet aan Windows Operating Systems - Policy
DCPROMO verwijderd inderdaad de AD en daarmee alles wat daarin staat (waaronder user accounts)
Downgraden kan niet, dat wordt herinstalleren.
Of bedoel je terugzetten naar NT4 mode als in van Native naar Mixed mode gaan ? Kan ook niet, dat wordt herinstalleren.
En al zou je de user accounts exporteren, je kunt ze niet invoeren in een nieuw NT4 domein omdat de user accounts aan allerlei zaken gekoppeld zijn in de AD en dat ziet er anders uit dan de domeinstructuur van NT4.
Downgraden kan niet, dat wordt herinstalleren.
Of bedoel je terugzetten naar NT4 mode als in van Native naar Mixed mode gaan ? Kan ook niet, dat wordt herinstalleren.
En al zou je de user accounts exporteren, je kunt ze niet invoeren in een nieuw NT4 domein omdat de user accounts aan allerlei zaken gekoppeld zijn in de AD en dat ziet er anders uit dan de domeinstructuur van NT4.
PSN: mug_8pm
Verwijderd
Ah zo, dan begreep ik je dus toch wel goed.
Downgraden van AD naar een NT4-domein kan dus wel, als je in mixed-mode draait (of in geval van 2003, mag interim-mode denk ik ook). Als je native draait, kun je niet meer terug.
Zoals ik al zei:
1. extra machine aan netwerk hangen,
2. NT4 als BDC installeren op deze machine,
3. AD slopen met dcpromo,
4. BDC promoveren tot PDC,
5. Oorspronkelijke machine opnieuw installeren met NT4 als BDC,
6. BDC promoten tot PDC
7. extra machine uit domein halen.
Aangezien NT4 domain controllers niet mogelijk zijn in native mode, kan dit alleen in mixed mode of interim mode.
Downgraden van AD naar een NT4-domein kan dus wel, als je in mixed-mode draait (of in geval van 2003, mag interim-mode denk ik ook). Als je native draait, kun je niet meer terug.
Zoals ik al zei:
1. extra machine aan netwerk hangen,
2. NT4 als BDC installeren op deze machine,
3. AD slopen met dcpromo,
4. BDC promoveren tot PDC,
5. Oorspronkelijke machine opnieuw installeren met NT4 als BDC,
6. BDC promoten tot PDC
7. extra machine uit domein halen.
Aangezien NT4 domain controllers niet mogelijk zijn in native mode, kan dit alleen in mixed mode of interim mode.
Verwijderd
reden is mij ook onduidelijk. Hou er rekening mee dat nt4 geen support meer heeft/krijgt...Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:50:
Wat is de reden dat je dat ongedaan wilt maken?
Ik haak al af op dit stukje.cappie schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:39:
[...]
Nou, ik wil die machine waar nu dus de users van in Active Directory staan, terugzetten naar NT4 mode, en dus daarmee m'n dcpromo actie ongedaan maken.
...de tool die toevallig ook dcpromo heet?volgens de tool die ik gebruik om die dcpromo actie te reverten.
Verwijderd
hier moet ik overheen gelezen hebben.Jazzy schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:36:
...de tool die toevallig ook dcpromo heet?
weet waar je aan begint als je zulke tools gebruikt. ik ken geen tool van ms die dit kan (correct me if i am wrong) en zonder ms support (of mogelijkheid toe) zou ik nooit aan me user environment sleutelen. zorg ieder geval voor een 3 dubbele check op je backup
Pagina: 1