[XP] Gebruikersnaam wijzigen (gaat niet helemaal)

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Als je in Windows XP je gebruikersnaam wijzigt dan blijft op veel plekken toch nog de oude naam staan. Bij het inloggen bijvoorbeeld geeft hij dan nadat je bent ingelogd en weer uitlogt de oude naam standaard op.

Hierdoor vraagt hij op de linux samba server extra om je gebruikersnaam en wachtwoord. Bij mijn pc heb ik de gebruikersnaam in 1 keer goed in gesteld en gaat het prima, maar bij andere pc's zijn later de gebruikersnamen aangepast en vraagt dan ook nog een keer om het wachtwoord als je naar je home directory gaat.

Ik heb al een aantal keys in het register gewijzigd, maar zonder resultaat.

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Graveheart schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:48:
Als je in Windows XP je gebruikersnaam wijzigt dan blijft op veel plekken toch nog de oude naam staan. Bij het inloggen bijvoorbeeld geeft hij dan nadat je bent ingelogd en weer uitlogt de oude naam standaard op.

<knip>

Ik heb al een aantal keys in het register gewijzigd, maar zonder resultaat.
Ik heb er ook last van..
In windows logon scherm staat nu wel netjes mijn eigen naam, maar de oude naam die er eerst stond staat nog altijd bijv hierzo als dirnaam:
C:\Documents and Settings\(....oude gebruikersnaam....)\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen
Wie kan me helpen? :)
Thx in advance :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hmmm.... raar, Bij mij werden ze allemaal in één keer veranderd. Ik draai op NTFS en heb de mappen 'persoonlijk' gemaakt, misschien is dat het verschil?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ken het probleem. Het makkelijkste vind ik om gewoon een nieuwe account aan te maken met de nieuwe naam. Vervolgens inloggen onder die nieuwe account en de oude verwijderen. Zo heb je nooit restanten van de oude gebruikersnaam in het register of ergens anders...

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Aquifer schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:59:
Ik ken het probleem. Het makkelijkste vind ik om gewoon een nieuwe account aan te maken met de nieuwe naam. Vervolgens inloggen onder die nieuwe account en de oude verwijderen. Zo heb je nooit restanten van de oude gebruikersnaam in het register of ergens anders...
Bedankt, that will do the trick :)
Thread can be closed :>

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52
dat komt omdat een user account in windows een SID nummer heeft.

Je kunt je account wel wijzigen, maar de SID blijft hetzelfde.

De profile map is gekoppelt dmv SID nummer, en da's dus het probleem.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als je al heel ver bent met een bep account wat je wilt wijzigen, dan kan je wel de instellingen overkopieren naar het nieuwe, verbeterde account (deze comp-eigenschappen-geavanceerd-)
Pagina: 1