Toon posts:

Windows XP key niet geaccepteerd

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte forumers,

Ik heb twee maanden geleden Windows XP geinstalleerd. Het is een officiele cd, dus niet illegaal.
Ik heb toen voor FAT gekozen inplaats van NTFS. Nu kreeg ik daar spijt van en heb windows op de volgende maniet weer geinstalleerd:

Windows XP cd erin gedaan bij het booten, dan krijg je dus het XP installatie scherm. Toen heb ik windows opnieuw geinstalleerd op een NTFS schijf. Dat was dus de tweede installatie.

Nu wil ik op een andere computer ook windows installeren, maar dan staat er het volgende bij het activeren van windows:

Deze licentie is al meerdere keren geinstalleerd. Type een nieuwe code in en druk op volgende.
(dit staat er ongeveer)

Moet ik nu windows van de andere computer afhalen? En hoe moet ik dat dan doen?

Met vriendelijke groet,
Teun Schoutens

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 13:43 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Bellen naar MS met een goeie smoes en onthouden dat je XP license maar op 1 systeem gebruikt mag worden. Krijg je van MS geen activatie, dan moet je 'n nieuwe license kopen.

edit:
Maar je hele verhaal over je FAT/NTFS conversie heeft er dus geen moer mee te maken, je mag XP zovaak installeren+activeren als je wil, als het maar hetzelfde systeem is (of ongeveer hetzelfde).

En groeten hoeft trouwens ook niet, lees de FAQ eventjes ;)

[ Voor 70% gewijzigd door rb338 op 07-04-2005 13:44 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Dan dien je microsoft te bellen hun geven dan een code door die wel werkt en zorgen er tevens voor dat je weer via het internet mag activeren.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:41:
Nu wil ik op een andere computer ook windows installeren, maar dan staat er het volgende bij het activeren van windows:
Jij hebt maar een Windows licentie gekocht - je mag Windows dan ook maar op een PC installeren :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De functie convert is ook wel heel erg aardig. :)

Info: http://www.microsoft.com/.../maintain/convertfat.mspx

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik eigelijk windows verwijderen zonder dat ik er een nieuwe opzet?

Verwijderd

Booten naar dos met een bootdiskette en format c: intypen. Je kunt Windows naar mijn weten niet vanuit Windows deinstalleren. (zou ook een beetje gek zijn)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 13:52 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

sus

is druk :+

Door je harde schijf te formatteren, of met fdisk je partitie weg te halen (is nodig in jouw geval, NTFS kan je niet formatteren onder DOS).

Daarbij:

Start -> Uitvoeren -> cmd.exe <ok>
In de dosbox tik je dan in:

convert c: /FS:NTFS

Dan wordt netjes je harde schijf omgezet van FAT32 naar NTFS (terug kan niet)
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:51:
Booten naar dos met een bootdiskette en format c: intypen. Je kunt Windows naar mijn weten niet vanuit Windows deinstalleren.
Klopt.

[ Voor 89% gewijzigd door sus op 07-04-2005 13:53 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:49:
door weer op te starten met de xp cd en dan te kiezen om de hd te formateren.
en dan gewoon esc of afsluiten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je kan windows gewoon weer installeren over de versie die je al hebt als je boot vanaf de XP cd. Hij geeft dan aan dat er al een versie van XP aanwezig is. Je kan dan geloof ik repareren of opnieuw installeren.
Je kan ook windows verwijderen door te booten van de XP cd en de partitie weg te gooien. Houdt er wel rekening mee dat zo ALLE data op die partitie verloren gaat.

Edit: formatteren wat mijn voorganger oppert kan natuurlijk ook 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Nyarlathotep op 07-04-2005 13:53 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Een rare vraag: Krijg je dan ook je licentie terug?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:49:
Ik stel voor dat je zelf eventjes aan de slag gaat om een en ander op te lossen :)

De vragen die je stelt zijn met enige inzet van jouw kant uit best wel simpel zelf op te lossen - en zoals je een tijdje geleden ook al via een mailtje van een collega van mij is verteld, verwachten we toch echt van je dat je er dan zelf mee aan de slag gaat :)

Ik ga dit topic sluiten - open gerust een nieuw topic als het maar dan tenminste aan deze eisen voldoet:
- De topic titel regels zoals ik die in de Windows Operating Systems Policy heb uitgelegd
- Er eigen inzet uit blijkt - namelijk wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen.
- Je duidelijk aangeeft wat je wil bereiken / wat je vraag / probleemstelling is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.