WinXP van Normaal IDE naar Raid 1

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik op dit moment een normale S-ATA schijf aan mijn moederbord hangen met WinXP Prof erop.
Ik wil over gaan naar 2 hdd's in een mirror met een promise Raid controller. (Raid 1 mirror)

Kan ik de harddisk met XP erop gewoon aansluiten op de raid controller, array configen en draaien maar, of moet ik echt XP opnieuw installeren en de drivers van de raid controller installeren tijdens de installatie?

Ik hoop dat ik het gewoon over kan zetten, want XP installeren heb ik nu echt geen tijd voor.
Ik heb de search gebruikt, maar kon niets vinden.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Je moet eerst in Windows de driver voor die Promise controller toevoegen.
Daarna kun je die schijf aan de raid controller hangen. Je kunt eerst voor stripe kiezen met maar 1 disk en kijken of ie boot.
Als dat zo is kun je de tweede schijf erbij plaatsen, de stripe verwijderen en kiezen voor mirror. Dan laat je de Promise controller een kopie uitvoeren van master naar slave en als die klaar is kun je booten en is je mirror klaar.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon vooraf de drivers installeren in het OS, daarna de HDD verplaatsen. Voor het bouwen van een mirror hoef je niks te backuppen. Sterker, de schijf wordt al gebackupt naar een andere schijf :+

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Aaah das goed nieuws !

Heel erg bedankt !