[Excel] Grafiek achtergrond als cirkel

Pagina: 1
Acties:

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Ik heb hier een vraagje over de achtergrond van een grafiek in excel, deze achtergronden zijn altijd standaard vierkant.
Als ik een Radar grafiek type selecteer wil ik graag dat deze achtergrond ervan zich IN de radar bevind.

Dus eigenlijk moet de achtergrond rond zijn ipv vierkant. Nu heeft een collega dit wel eens eerder gedaan maar hij weet niet meer hoe het moet in excel, het is iniedergeval geen zelf gemaakte jpg en dan die als achtergrond instellen of met de autovormen van excel.

Dit is dus ergens een instelling, wie weet waar dit staat. Ik heb een pic voor wat duidelijkheid. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bl44t.org/pics/grafiek.jpg

Deze achtergrond moet dus in het ronde komen te staan. Wie kan mij verder helpen?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het enige wat ik kan verzinnen is een truukje: voeg een reeks toe met allemaal maximale waarden... Dan krijg je iig het effect wat je wilt. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
lol, ja inderdaad krijg je dan wel het effect.. Maar heeft iemand anders een serieus antwoord? :p

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik heb er nog naar gekeken, maar afaik is het ook de enige manier in Excel. En dan bedoel ik natuurlijk niet dat je de reeks moet vervangen, maar toe moet voegen.
Afbeeldingslocatie: http://img135.exs.cx/img135/6336/grafiek4vr.png

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Okee, als dit de enige manier is, dan probeer ik het zo. Het is idd zoiets als wat mijn collega zou willen hebben.

Iniedergeval bedankt voor de hulp!