Toon posts:

Enginyoy, navigeren met je mobieltje (van de ANWB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat de ANWB ook met een navigatiesysteem voor op je (symbian) mobieltje komt.
Dit staat er op de site;

Heel Europa in je broekzak

Neem bijvoorbeeld navigatie door heel Europa. Met de mobiele telefoon heb je alle actuele Europese wegenkaarten binnen handbereik. Zonder kaartmateriaal te hoeven verwisselen. Daarbij berekent ENGINYOY niet alleen de kortste of snelste route, maar weet ook waar de files staan. Files zul je dus niet meer zien, want de route wordt aangepast, en je rijdt zo om de vertraging heen. Snel en eenvoudig. Vanaf nu luister je gewoon naar de prettige stem van de gesproken instructies.

Daarnaast biedt de wereld van ENGINYOY je talloze inspirerende opties. Zoals meer dan één miljoen bijzondere bestemmingen en inspiratie via internet met My ENGINYOY!

Werkt ENGINYOY op jouw telefoon?
Alle data van ENGINYOY staan actueel en volledig in de centrale database. Via GPRS haal je die data naar je mobiele telefoon. Om te zien op welke telefoons ENGINYOY op dit moment werkt, kun je hier de volledige lijst van toestellen bekijken.

Een compleet pakket
Voor slechts € 299,- begint al je ontdekkingsreis door Europa. Hiervoor krijg je namelijk een compleet pakket ENGINYOY. Dit bestaat uit:

Een jaarabonnement grensoverschrijdend navigeren en inspireren door heel Europa.
Altijd het meest up-to-date kaartmateriaal (NAVTEQ).
Toegang tot alle ENGINYOY diensten waaronder My ENGINYOY en software updates.
Een compacte draadloze Bluetooth GPS ontvanger inclusief oplader (220 V) en autolader (12 V).
De persoonlijke ENGINYOY card met unieke registratiecode.
In de toekomst worden waarschijnlijk ook andere abonnementvormen aangeboden. Bijvoorbeeld een basisabonnement voor de Benelux dat uit te breiden is met een maand Frankrijk.

Het geen wat mij vooral opvalt is dat het de data via GPRS op je mobieltje wordt geladen.
Ik ben benieuwd of het kan concurreren met de nieuwe versie van TomTom Mobile, die ook op het punt staat om gereleased te worden.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

De verplichting dat je via GPRS je data binnen haalt stuit mij tegen de borst. Ze verkopen een licentie om te mogen downloaden en naviageren via de ANWB, maar je mag wel je data aan je provider betalen. Maar wat kost de data tegenwoordig via GPRS? Bij vodafone in frankrijk betaal je 5,95 per MB (bron: klik hier (PDF). Best een hoge bijkomende kostenpost.

Het idee dat je 'tijdelijk' een extra land kan kopen (bij vakanties oid) is wel een slim product, maar of dit gaat aanslaan? Zeker nu de symbian phones met uitbreidbaar geheugen verkocht worden, kan iedereen makkelijkeen >512MB kaartje plaatsen.

Succes is een keuze

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Waarom moet dit via gprs gebeuren?
Met je bluetooth gps ontvanger kan het toch net als bij tomtom, of werkt dit ook via gprs?

En is dit alleen voor symbian of ook voor mijn sda met windows mobile?

Ben benieuwd, misschien handig voor de vakantie naar frankrijk straks!

Oh en 1mb kost bij telfort 1 euro, is nog redelijk te doen!

[ Voor 11% gewijzigd door nickpma op 08-04-2005 09:34 ]

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:20
nickpma schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 09:34:
[...]

Oh en 1mb kost bij telfort 1 euro, is nog redelijk te doen!
€ 1,50 naar mijn weten (scheelt slechts 50 %)

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 15:05
Heb 2 jaar geleden met een test van kenniswijk Eindhoven meegedaan die hetzelfde deed. Was diep triest zoals dat werkte, GPRS was gewoon veel te traag. Als ik besloot een andere weg in te gaan, duurde het 5 minuten voordat ie connectie had gemaakt, route had berekend, en deze route binnen had gehaald. Tegen de tijd dat ie klaar was, was ik alweer op een andere weg, met als gevolg dat ie weer opnieuw moest berekenen. Enigste keus die je had was stil gaan staan, tot ie klaar was.
Hoop dat ze dat hier flink hebben verbeterd.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Eerst betaal je 300 euro voor een jaartje navigeren. Dan in nederland een eurotje of 3 per MB download. Maar op het moment dat je het buitenland in rijdt betaal je je echt helemaal ziek aan dataverkeer. Bij GPRS roaming moet je echt niet op kijken van 15-25 euro per MB.
Pagina: 1