Gaat ook mijn raid 0 data verloren na format C:\ ?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ten eerste mijn excuses voor de brakke titel, maar kon het niet echt anders omschrijven. Het gaat dus om het volgende:

Ik heb in m'n pc een WD Raptor 36gig als C:/ voor m'n windows partitie. Dit is mijn boot station. Nu heb ik nog twee identieke harde schijven die ik in een raid 0 setup heb draaien en deze zijn opgedeeld in D, E en F. M'n moederbord MSI K8N Neo2 Platinum werkt als Raid Controller. Nu wil ik m'n WD Raptor gaan formateren om win XP er opnieuw op te zetten. Behoud ik dan wel alle data op die andere twee schijven?

Ik heb de search gebruikt, maar werd daar niet veel wijzer van, afgezien van een paar topics over Raid 1.

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-03 11:38
Ja natuurlijk.. Waarom niet :?

Zolang jij niks @ je Raid schijven Format gebeurd er niks..

Ik Format ook gewoon m`n C:\ en die zit wel in een de Raid Array.. Dus dat komt wel goed :)

[ Voor 34% gewijzigd door HiDNN op 07-04-2005 13:06 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja.
want je format alleen c: en niet de andere.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Als je er zeker van wil zijn, koppel gewoon de schijven waarop je de data wil houden gewoon af en na de installatie kan je ze gewoon weer eraan hangen die dan door XP weer automagisch gedetecteerd worden.

easy peacy!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is behoorlijk basic. Je geeft de "format c:" commando op om de C: partitie te formatteren. Het zou nogal onlogisch zijn dat daardoor ook alle andere partities worden geformatteerd. Je zou het tooltje net zo goed kunnen runnen met "format" 8)7

Anders koppel je de HDD's los als je zo bang bent de data te verliezen :z

Waarom draai je eigenlijk RAID0 als je bang bent de data te verliezen? Backups zijn in dit geval raadzaam ..
Mocht je al backups hebben, dan is er geen reden om bang te zijn ;)

Basic/handjevasthoutopic, dicht dus.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 07-04-2005 13:10 ]

Dit topic is gesloten.