Toon posts:

[vbs+dos] Variabelen maken met |

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik zit hier al een tijdje met het volgende probleem te knooien

ik heb een *.vbs bestand en die ziet er als volgt uit:

Set objShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
test = "waarde"
objShell.Run("%comspec% /K objShell.Run "%COMSPEC% /c nerocmd --detect_non_empty_cdrw --force_erase_cdrw --write --real --drivename f: --iso %naam% --create_iso_fs c:\test\BackupAll.rar |set naam=")& test, 1, True

Wat ik dus wil is dat er achter het pipe teken | een naam uit het vbscript word uitgelezen, in het voorbeeld heb ik nu test = "waarde" staan, maar die "waarde", is elke keer anders, dus ik kan hem er niet vast inzetten, en dan word er van die waarde een variabele word gemaakt met (set naam=), en dan word die waarde weer gebruikt door dat nero commando, die van die waarde de cdnaam maakt, maar dat lukt niet.

om te kijken of ik dat met dat achterste stukje van het script goed heb gedaan, heb ik een testscriptje gemaakt met :

Set objShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
test= 222
objShell.Run("%comspec% /K nerocmd.exe --erase --drivename f |echo hoi=")& test, 1, True
objShell.Run("%comspec% /K nerocmd.exe --erase --drivename f |set hoi=")& test, 1, True

bij de eerste regel geeft hij dan wel als resultaat hoi=222, dus hij leest wel goed de waarde uit,
maar als ik de 2de regel uitvoer, word die variabele niet aangemaakt, dat controleer ik door in het zelfde scherm (dos venster blijft open staan) even het commando set in te typen, en dan staat hij niet bij de lijst.

heeft hier iemand nog een idee, want ik zit er al meer als een dag op te loeren, en zie geen mogelijkheden meer :?

Groeten.