Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spyware proces vermenigvuldigt zichzelf

Pagina: 1
Acties:

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ok, ik heb het probleem opgelost, maar vond het nogal interressant vandaar dat ik het post.

Computer in het netwerk had nogal wat spyware en virussen. Nadat ik Ad-Aware e.a progs had laten scannen was bijna alle spyware en virussen verwijderd.
Ik had alleen nog een proces genaamd TxcTrQc.exe draaien ( tweemaal), deed ik "end process", vermenigvuldigde het process zich (zo'n 10 keer). Hierdoor kreeg ik het dus niet gekilled. (na 10 seconden waren het er weer 2)
Ik heb het probleem uiteindelijk opgelost door met Hijack-This TxcTrQc.exe laten verwijderen voordat windows opstart.

Dan nu de vragen.

Maar ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of iemand anders een soort gelijk probleem heeft gehad.
Is dit een nieuw soort virus of spyware o.i.d ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zonder iets te weten over wat het is wordt dat wat moeilijk gokken :p

Maar het is een techniek die in principe "altijd" al bestond. Laat een tweede proces lopen die kijkt of de eerste nog wel draait en het gaat z'n gangetje.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het proces was hoogstwaarschijnlijk gewoon spyware. Toen ik em eenmaal uit had, kwamen er namelijk geen popups meer, bedenk ik me net.

Ik had het in iedergeval nog nooit gezien.

Denk dat er wel een slotje op dit topic kan, ik google nog wel wat verder over dit onderwerp :)