Toon posts:

Tv live Streamen over het internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een vraagje, ik zou graag een tv kanaal willen streamen over het internet zodat ik als ik op werk bv ben kan kijken naar het kanaal.

Is dit mogelijk? en hoe?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

ik google en ik vind dit:
http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,65584,00.asp

artikel is al oud maar kijk maar eens wat snapstream op dit moment te bieden heeft.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ja kan, ik heb het ooit eens gedaan op mn lokale netwerkje maar dat zou dus ook over een internet verbinding moeten kunnen.
Het kan nog gratis ook, windows media encoder is tenslotte gewoon gratis te downloaden bij microsoft.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 09:16
Zoals de vorige reply, windows media encoder is hier prima geschikt voor. Ik doe het elke dag :)
Houd wel rekening met je bandbreedte. Ik gebruik een stream van 573Kbps wat dus iets meer de helft van mn chello classic gebruikt. Doe een keer een snelheids test op speedtest.nl dan heb je de werkelijke up en download.
Mijn tv kaart zit in een niet al te zware machine, dus 573Kbps is ook ongeveer het maximum wat tie kan encoden zonder te gaan hikken (PIII 650Mhz, 512MB). Heb je meer dan kun je dus ook hoger coderen. Maar zoals gezegd houd wel rekening met je bandbreedte.

Speel vooral met de instellingen een keer, probeer verschillende settings. Het is me zo ver bekent niet mogelijk kanalen te switchen met media encoder, en omdat de tvkaart gereservereerd word voor de applicatie die op dat moment actief is kun je niet je standaard applicatie gebruiken om tegelijkertijd het kanaal te switchen. Als iemand hier wel een idee of oplossing voor heeft, ben ik heel nieuwsgierig.

Gegroet

Martijn

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

VorCha schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:28:
... Het is me zo ver bekent niet mogelijk kanalen te switchen met media encoder, en omdat de tvkaart gereservereerd word voor de applicatie die op dat moment actief is kun je niet je standaard applicatie gebruiken om tegelijkertijd het kanaal te switchen. Als iemand hier wel een idee of oplossing voor heeft, ben ik heel nieuwsgierig.
Ik heb dat toen opgelost met VNC, beetje omslachtig maar het werkte wel.
ps. pas je op met de groeten doen, hoeft nl. niet volgens de FAQ... ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 09:16
Dat doe ik op dit moment dus ook, maar ik zou het handig vinden om het kanaal te switchen terwijl media encoder door blijft lopen. Nu moet ik media encoder afsluiten, WinTV2000 opstarten, kanaal wisselen, WinTV2000 afsluiten... je snapt het denk ik wel ;).

Martijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows Media Encoder geinstalleerd, nu heb ik alles ingesteld en begint die ook uit te zenden. Ik kan alleen vanaf me eigen netwerk op een andere pc de stream bekijken.

Hoe kan ik nu vanaf buitenaf de streaming bekijken?

Ik heb een E-Tech Modem Router

En me ip is 10.0.0.3 voor intern en dan heb ik nog een ip van me modem die ik ook in de link heb geprobeerd maar dan kan die geen verbinding maken etc.

Wie kan me helpen?????

Alex

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al ff uitgezocht :)

Port Forwarding :P

Vanavond ff kijken, want als ik volgens mij gewoon me ip 10.0.0.3 als host instellen met bv poort 1214 openzetten in de router.

Dan streamen met het ipadres van me router bv http://82.456.434.53:1214

moet ie het van buitenaf doen

-alleen moet ik de poort kiezen op tcp of udp

-en speelt windows media player automatisch die url?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 10:49 ]

Pagina: 1