Toon posts:

2dehands zelfbouwspeakers, waar op letten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
van een verkoper kan ik de volgende boxjes overnemen voor 140 euro.
zeer goed klinkende zelfbouw boekenplank luidsprekers met compacte afmetingen.

slechts 30 x 19,5 x 23,5 cm ( h x b x d).

voorzien van 13cm Peerless MID/BASS units en één van de beste dome tweeters ooit door Philips gemaakt.

60watt bij 4 ohm.

frequentie bereik: 40 - 20.000Hz
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/luidspeakers/127747.jpg

Waar moet ik op letten? zijn ze hun geld waard?

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Luisteren zou ik zeggen..

Peerless overigens goede woofers, dus dat zit wel goed.. Die tweeters weet ik zo niet, maar nogmaals: luisteren en je zult zien (horen eigenlijk).. Je kan nog zulke goede drivers gebruiken, maar als het geheel niet goed op elkaar afgestemd is kan het nog klinken als een badkuip.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 07-04-2005 12:54 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

gewoon langsgaan, eigen muziekjes mee en 10 minuutjes luisteren en kijken of het bevalt.

Als er een hoogwaardig filter inzit en de afwerking netjes is, lijkt mij dat een redelijke prijs.

Wise enough to play the fool

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik weet wel dat máken van die dingen wel wat meer kost dan 140 euro, laat staan je uren want dit ziet er best goed afgewerkt uit....

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hij kan ook gebouwt zijn door de winkel (bij speaker en co bv kan je ze ook laten bouwen (kost ook wat en is minder leuk :) ).

Zo te zien lijkt deze enigsinds op de sputnik, en dat is een behoorlijk fraai speakertje als zeg ik et zelf.

Sja luisteren luisteren en nog meer lusiteren, beetje optillen schudden (kijken of er iets los zit etc). Misschien speakers zachtje indrukken, kijken of de domes nog een beetje goed zijn etc.

En heel misschien mag je wel fftjes in et kastje zelf kijken als je heel erg twijfelt.

[ Voor 10% gewijzigd door B_FORCE op 07-04-2005 16:30 ]

One World Concepts