Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:00:
nou, een 200w voeding is wel wat onder de limiet, ik heb zelf nog een ervaring met een AMD Athlon Slot a 800Mhz icm met een GF2, en dat trok een 230w voeding niet, dus ik denk dat een 200w voeding dit setje ook niet zal trekken...
Tja, het ligt er natuurlijk een beetje of je een beetje kwaliteitsvoeding hebt of niet. Ik heb jarenlang een athlonC 1333 @ 1400, gf2, 2 hd's, 2 cdrw's en een zwik pci kaarten op een 200W ATX voeding gehad en dat ging prima. Als je overigens het gebruik meet van een gemiddeld desktop systeem dat zit dat nog steeds onder de 150W totaal. Nu heeft de ts een p4 3.2 uitgekozen die in zijn eentje al zo'n 100W kan dissiperen, maar de rest van de hardware zal in totaal toch echt niet veel meer dan 100w nodig hebben, waarschijnlijk zelfs minder. Alleen bij het opstarten willen er nog wel eens grote stromen gaan lopen, maar zelfs dan heb je aan 300W echt wel genoeg. Ik snap serieus niet dat er hier zoveel mensen rondlopen die voor zelfst het simpelste systeempje al meteen met 550W voedingen beginnen aan te komen. Als je zo'n voeding maar voor zo'n 30% belast dan daalt de werkingsgraad enorm en zit je gewoon de helft of meer te verstoken in je voeding. Nee dat is fijn voor het systeem, om nog maar te zwijgen over de herrie en de energierekening.
Verder gaat het hier om een htpc. Daar zit niet zoveel in, en daar zal later alleen misschien nog een een 2e hd bijkomen. Waarom moet er dan toch nog een zware voeding in?
Misschien dat hier iemand technisch kan onderbouwen waarom dat allemaal zo nodig is?
(en nee, het simpel optellen van tdps wordt niet als uitleg geaccepteerd, omdat die combinatie nooit voor lange tijd voorkomt als hij uberhaupt al voorkomt).
Ontopic: Ik denk dat je zo een mooi systeempje hebt, overigens als je niet van plan was om 1920 x 1080i films te gaan decoderen, dan zou je nog kunnen overwegen om er een wat langzamere processor in te zetten. Ik draai hier 1280 x 720p films probleemloos op een amd xp2600 (meer kan mijn beamer toch niet aan, tenminste qua panel resolutie). verder zit er een saphire ati 9200 in en 2 samsung hd's. De voeding is de goedkoopste coba die ik kon vinden (300 of 350W, weet ik niet zeker), omdat die zo lekker stil zijn. Oh ja het geheel zit in een silverstone lc03s.
[
Voor 3% gewijzigd door
Munchkin op 07-04-2005 15:14
. Reden: toevoeging ]