Toon posts:

Mijn eigen HTPC bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello iedereen,

Ik ben van plan mijn eigen HTPC te bouwen.

Ik heb volgende configuratie in gedachten:
- DIGN HTPC HV5
- Voeding Animo technology M-ATX PSU A320MS
- Intel PIV 3,2 Ghz
- 512 Mb DDR Ram
- 200 Gb HD
- Philips Dual Layer DVD+/-RW
- Hauppauge WinTV PVR 500 MCE 2xTv Tuner

Ik heb nu nog een vraagje:
- Voor die Dual TV Tuner, moeten er dan ook 2 coax kabels aan deze kaar gekoppeld worden

Alle tips, opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom...

Groeten,

Bert

Verwijderd

Nee, er gaat nog steeds 1 coax kabel in als ik me niet vergis.

Verder ziet het er goed uit, alleen is misschien een 350 watt voeding geen slecht idee.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

houthakker

Poehé

Wat voor videokaart gaat er in?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat zo'n type Micro ATX voeding?

Enig idee waar ik dergelijk type van voeding kan aankopen...

Thnx alot!

Bert

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:51:
Nee, er gaat nog steeds 1 coax kabel in als ik me niet vergis.

Verder ziet het er goed uit, alleen is misschien een 350 watt voeding geen slecht idee.
Volgens mij is dat dus juist _wel_ een slecht idee. PC-voedingen worden efficienter naarmate je ze meer belast. Ik schat dat een 200W al voldoende is om de voorgestelde configuratie al te laten lopen.
Met een 300W weet je dan zeker dat er ook bij het inschakelen geen problemen zijn (i.v.m. hoge startstromen).
Verder wil je ook een stille htpc en dan is elke te veel geproduceerde watt er 1 die je kwijt moet raken, meestal met luidruchtige fans.

[edit]
overigens ga ik er vanuit dat er een passief gekoelde ati 9250 oid in gaat. Voor htpc zie ik namelijk niet in waarom je een zware videokaart nodig hebt, tenzij die een significant gedeelte van de decoding kan doen (maar dan heb je weer geen P4 3.2 nodig...)

[ Voor 16% gewijzigd door Munchkin op 07-04-2005 12:08 ]

Verwijderd

nou, een 200w voeding is wel wat onder de limiet, ik heb zelf nog een ervaring met een AMD Athlon Slot a 800Mhz icm met een GF2, en dat trok een 230w voeding niet, dus ik denk dat een 200w voeding dit setje ook niet zal trekken...

Verwijderd

bert_vana, hoeveel kost je hele HTPC configuratie all-in?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:49:
Hello iedereen,

Ik ben van plan mijn eigen HTPC te bouwen.
Goed plan, leuk idee :)
Ik heb volgende configuratie in gedachten:
- DIGN HTPC HV5
- Voeding Animo technology M-ATX PSU A320MS
- Intel PIV 3,2 Ghz
- 512 Mb DDR Ram
- 200 Gb HD
- Philips Dual Layer DVD+/-RW
- Hauppauge WinTV PVR 500 MCE 2xTv Tuner
Beetje zwakke voeding misschien, verder wel ok lijkt me, geen idee wat ie nog meer moet doen :)
Ik heb nu nog een vraagje:
- Voor die Dual TV Tuner, moeten er dan ook 2 coax kabels aan deze kaar gekoppeld worden
Normaal gesproken niet. Op een TV met 2 tuners sluit je toch ook maar 1 coax aan? Het kan wel zijn dat je 2 coax'en nodig hebt, maar daar is er dan 1 voor de radio en 1 voor TV.
Alle tips, opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom...
Maar 1 grote tip: Gebruik de zoekfunctie en kijk eens rond op ons mooie forumpje! Er zijn topics zat te vinden over wat jij wilt, evenals ervaringen. Er lopen zelfs "Het grote..." topics over :) En het lezen van reviews en zelf zoeken naar hoe en wat over media center PC's werkt ook prima
Groeten,

Bert
Groeten en je naam onder een topic is niet nodig, we doen elkaar hier constant de groeten :)
Welkom op GoT :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Er zijn inderdaad meerder topics te vinden.

Waarom een P4?

Een AMD64 produceert minder warmte en de c'n'q technologie zorgt er dan nog voor dat de venitlatoren minder warmte moeten afpompen en dus trager kunnen draaien.

De pvr 500 heet maar 1 coax nodig. Het foto'tje zou dat toch duidelijk maken?

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:49
Ik zou inderdaad ook een AMD64 aanbevelen, vooral de AMD64 winchester cores (socket 939). Die dingen zijn niet warm te krijgen, ideaal voor mn HTPC (met silverstone LC04 case trouwens :)).

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:00:
nou, een 200w voeding is wel wat onder de limiet, ik heb zelf nog een ervaring met een AMD Athlon Slot a 800Mhz icm met een GF2, en dat trok een 230w voeding niet, dus ik denk dat een 200w voeding dit setje ook niet zal trekken...
Tja, het ligt er natuurlijk een beetje of je een beetje kwaliteitsvoeding hebt of niet. Ik heb jarenlang een athlonC 1333 @ 1400, gf2, 2 hd's, 2 cdrw's en een zwik pci kaarten op een 200W ATX voeding gehad en dat ging prima. Als je overigens het gebruik meet van een gemiddeld desktop systeem dat zit dat nog steeds onder de 150W totaal. Nu heeft de ts een p4 3.2 uitgekozen die in zijn eentje al zo'n 100W kan dissiperen, maar de rest van de hardware zal in totaal toch echt niet veel meer dan 100w nodig hebben, waarschijnlijk zelfs minder. Alleen bij het opstarten willen er nog wel eens grote stromen gaan lopen, maar zelfs dan heb je aan 300W echt wel genoeg. Ik snap serieus niet dat er hier zoveel mensen rondlopen die voor zelfst het simpelste systeempje al meteen met 550W voedingen beginnen aan te komen. Als je zo'n voeding maar voor zo'n 30% belast dan daalt de werkingsgraad enorm en zit je gewoon de helft of meer te verstoken in je voeding. Nee dat is fijn voor het systeem, om nog maar te zwijgen over de herrie en de energierekening.
Verder gaat het hier om een htpc. Daar zit niet zoveel in, en daar zal later alleen misschien nog een een 2e hd bijkomen. Waarom moet er dan toch nog een zware voeding in?

Misschien dat hier iemand technisch kan onderbouwen waarom dat allemaal zo nodig is?
(en nee, het simpel optellen van tdps wordt niet als uitleg geaccepteerd, omdat die combinatie nooit voor lange tijd voorkomt als hij uberhaupt al voorkomt).

Ontopic: Ik denk dat je zo een mooi systeempje hebt, overigens als je niet van plan was om 1920 x 1080i films te gaan decoderen, dan zou je nog kunnen overwegen om er een wat langzamere processor in te zetten. Ik draai hier 1280 x 720p films probleemloos op een amd xp2600 (meer kan mijn beamer toch niet aan, tenminste qua panel resolutie). verder zit er een saphire ati 9200 in en 2 samsung hd's. De voeding is de goedkoopste coba die ik kon vinden (300 of 350W, weet ik niet zeker), omdat die zo lekker stil zijn. Oh ja het geheel zit in een silverstone lc03s.

[ Voor 3% gewijzigd door Munchkin op 07-04-2005 15:14 . Reden: toevoeging ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is niet echt specifiek AV met discussie over P4 vs AMD, voedingen en weet ik wat. Dit is meer iets voor Overige Hardware maar het is niet echt de bedoeling om daar dit soort lijstjes met hardware neer te meppen.

Zie ook dit: BalusC in "PMG FAQ"#welke

Als je specifieke vragen hebt over het AV gedeelte (TV kaart, videokaart, video uit en weet ik wat) dan kan je die hier stellen (als het antwoord niet gewoon vindbaar is).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.