We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Binnenkort is het de bedoeling dat iedereen een terayon modem krijgt, alle com21 worden dan dus omgewisseld, het is gelukkig een VRIJWILLIGE switch dus je hoeft niet te ruilen.
Ze doen het onder het mom "stabielere verbinding" maar ik heb gehoord van iemand (gossips 'R us) van UPC dat ze die dingen op afstand kunnen "terminaten" en wel op de ruige manier, het schijnt dat ze die dingen kunnen opblazen. (hoe weet ik niet precies maar het schijnt rook tot gevolg te hebben
).
Ht andere leuke geintje is dat je dan een dynamisch IP adres krijgt, terwijl dat met de com21 niet mogelijk is.
maw NIET omruilen, com 21 rules plenty.
F.
Ze doen het onder het mom "stabielere verbinding" maar ik heb gehoord van iemand (gossips 'R us) van UPC dat ze die dingen op afstand kunnen "terminaten" en wel op de ruige manier, het schijnt dat ze die dingen kunnen opblazen. (hoe weet ik niet precies maar het schijnt rook tot gevolg te hebben
Ht andere leuke geintje is dat je dan een dynamisch IP adres krijgt, terwijl dat met de com21 niet mogelijk is.
maw NIET omruilen, com 21 rules plenty.
F.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Een terayon is bij mij een stuk beter voor mn verbionding, nog geen een keer er uit gelegen het laatste half jaar, dat was wel eens ander met mn oude com21.
BDW was het niet dat je die com21 kon opfokken en die terayon niet?
BDW was het niet dat je die com21 kon opfokken en die terayon niet?
Nope Lancity kon je opfokken, terayon en com21 allebei niet.
Ik heb hier een com21 en die ligt er nooit uit, dus het lijkt me niet dat het bij jouw aan de com21 lag.
Het is wel appart dat iedere keer dat ze in een regio die dingen om gaan wisselen dat mensen vlak voor die tijd problemen krijgen met die com21.
UPC is zo dom nog niet.......
F.
Ik heb hier een com21 en die ligt er nooit uit, dus het lijkt me niet dat het bij jouw aan de com21 lag.
Het is wel appart dat iedere keer dat ze in een regio die dingen om gaan wisselen dat mensen vlak voor die tijd problemen krijgen met die com21.
UPC is zo dom nog niet.......
F.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ja ik had al gemerkt dat het ook een variabel IP betrof
En dat suckt!
Als ze AL die dingen willen omruilen hebben ze echt een probleem.
Er zijn nl. een aantal mensen (zoals ik) die liever een vast IP houden!!!!
Stelletje tering leijers!!
En het klopt idd dat ze de smoes gebruiken dat dit modem "stabieler" zou moeten zijn.
NOU! ik weet precies waarom!!! Omdat ze de verbinding van de COM21 bakken zitten te ondermijnen!!!!!!!!!!!!!
Elke dag (sinds een week of 2) op dezelfde tijd vliegt het com21 modem bij mijn schoonvader er uit... *Knipper, knipper*
Geeft je toch iets om over te denken hè...
En dat suckt!
Als ze AL die dingen willen omruilen hebben ze echt een probleem.
Er zijn nl. een aantal mensen (zoals ik) die liever een vast IP houden!!!!
Stelletje tering leijers!!
En het klopt idd dat ze de smoes gebruiken dat dit modem "stabieler" zou moeten zijn.
NOU! ik weet precies waarom!!! Omdat ze de verbinding van de COM21 bakken zitten te ondermijnen!!!!!!!!!!!!!
Elke dag (sinds een week of 2) op dezelfde tijd vliegt het com21 modem bij mijn schoonvader er uit... *Knipper, knipper*
Geeft je toch iets om over te denken hè...
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Ik heb ook een Com21 modem. Toen ik door Chello van 300kbit/s naar 1.5mbit/s werd gezet had ik om de 10 minuten disconnects. Toen heb ik het modem vlak bij de CAI aansluiting gezet en aangesloten met 1 meter kwaliteitskabel (was vroeger 12 meter kutkabel) en nu heb ik zelden (iig nog niet gehad) disconnects.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Enige tijd geleden hebben ze bij ons ook de Lancity vervangen door een Terayon, onder het mom dat die oude technisch niet geavanceerd genoeg meer zou zijn. Met de lancity haalden we 180kb/s. Met de Terayon niet meer dan 100kb/s. Op de vraag of deze snelheid in de toekomst weer hoger zou worden werd geantwoord dat deze na een maandje weer op het oude niveau zou zitten. Dat deed ie dus niet (na 1 maand op 150kb/s max), maar sinds vorige week loopt ie weer lekker ouderwets op 180kb/s. Chello heeft zich dus netjes aan zijn woord gehouden.
Dat het een Dynip betreft hebben we nog niet gemerkt...het is nog altijd hetzelfde bij ons, ook al hebben we een paar keer de server gereboot.
Niets mis mee dus met die terayons in mijn ogen. Maar dat verschilt per user.
Dex
Dat het een Dynip betreft hebben we nog niet gemerkt...het is nog altijd hetzelfde bij ons, ook al hebben we een paar keer de server gereboot.
Niets mis mee dus met die terayons in mijn ogen. Maar dat verschilt per user.
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Ik heb nu mijn derde modem van chello
eerst een lancity max download 325kb/sec nieuwe terayon max 150 kb /sec download
daarna is mijn terayon kapot gegaan en heb ik ee nieuwd gekregen en die zit ook op max 150 kb/sec
klotechello
eerst een lancity max download 325kb/sec nieuwe terayon max 150 kb /sec download
daarna is mijn terayon kapot gegaan en heb ik ee nieuwd gekregen en die zit ook op max 150 kb/sec
klotechello
.
Verwijderd
Hmmm, jullie hebben het hier over UPC toch. Nou ik heb bij @home een Com21 modem (0.5mtr. naast CAI) en die gast wat het kwam monteren zei dat we snel een nieuw modem kregen, deze zou een stuk sneller zijn. Smoes of niet, vraag ik me af. Nou ga ik op 300kb/sec en heel vaak toch echt meer hoor
]
Nou afwachten maar
]
Nou afwachten maar
Pagina: 1