[Word XP] Lege pagina's door document heen

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Vreemd probleem:

Ik heb een document van tientallen bladzijdes lang, met zowel portret als landscape pagina's. Ik gebruik paginanummering, en dat ziet er over alle bladzijdes prima uit. Echter, zodra ik ga printen komt er voor iedere landscape bladzijde een pagina zonder inhoud uit de printer, maar deze is WEL genummerd door Word. hetzelfde geld voor het afdrukvoorbeeld. Als ik de tekst echter gewoon bewerk is er niet aan de hand. Er zijn geen overbodige alinea's aanwezig.

Printer is een Panasonic CL500 via een Windows 2003 Server, het gaat om Word XP onder Windows XP, en het is een schone installatie (van zowel windows als office)...

Rara, wat is hier aan de hand, en wat doe ik er aan? thnx alvast :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bekend probleem :Y) Gelukkig weet ik ook waar het zit :)
Wat er gebeurd is:
Er is een hard pagina einde gemaakt (control-enter) en vervolgens is de pagina instelling aangepast naar landscape. Wat je moet doen is de pagina instelling voor de nieuwe sectie meteen maken in de pagina die nog portrait moet zijn :)
In jouw geval wordt het waarschijnlijk een beetje kloten met delete's, backspaces en (control) enters ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Freggel_United
The_Eagle schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:41:
Bekend probleem :Y) Gelukkig weet ik ook waar het zit :)
Wat er gebeurd is:
Er is een hard pagina einde gemaakt (control-enter) en vervolgens is de pagina instelling aangepast naar landscape. Wat je moet doen is de pagina instelling voor de nieuwe sectie meteen maken in de pagina die nog portrait moet zijn :)
In jouw geval wordt het waarschijnlijk een beetje kloten met delete's, backspaces en (control) enters ;)
Hrm, ik weet vrij zeker dat er geen hard-enters in zitten, maar goed, check double-check...

Wat zou het anders nog kunnen zijn?

• Freggel_United
Nou ik heb het gecontroleerd, ik weet zeker dat ik geen rondzwervende spaties, enters of hard-enters in het document heb, en toch blijft het probleem bestaan...

Iemand nog goede ideëen? thnx :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je misschien je document nog op Letter formaat staan terwijl je gewoon A4 wilt printen?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• fmb
  • Laatst online: 20-08 23:43

fmb

Wat voor soort sectie-eindes heb je gebruikt?
Je kan kiezen voor:
- sectie einde (doorlopend)
- sectie einde (nieuwe pagina)

Als je sectie eindes (doorlopend) hebt gebruikt, zit daar misschien het probleem. Haal die sectie eindes weg en vervang ze door sectie eindes (nieuwe pagina).
Dit verhielp bij mij ook wat problemen met nummering met meerdere secties.

Succes!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• Freggel_United
Janoz schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 09:48:
Heb je misschien je document nog op Letter formaat staan terwijl je gewoon A4 wilt printen?
Neeh, daar had ik al op gelet, niet vermeld, my bad :/ :)

Wat betreft de sectieeindes, dat ga ik uitproberen, thnx :)

• fmb

fmb

Wat betreft de sectieeindes, dat ga ik uitproberen, thnx
Ok, hoop dat dat het is.

Wsch. weet je het wel, maar als je Beeld - Normaal doet in plaats van Beeld - Afdrukweergave kun je precies zien waar welke pagina en sectie eindes zitten (en ze dus ook makkelijk weghalen).

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• fmb

fmb

Zou het de TS nog gelukt zijn... :?

Pagina: 1