Tool om makkelijk folders in elkaar te zetten

Pagina: 1
Acties:

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Mij is gevraagd om een tool te vinden (of te maken) waarmee vrij makkelijk, snel en uiteraard ook goedkoop folders / brochures in elkaar gezet kunnen worden. Het moet een beetje op een papieren folder lijken, je moet kunnen bladeren en nog wat andere functionaliteit zoals het linken naar onze website (product info) is ook gewenst. Verder zou het wel handig zijn als je het direct bij een drukker kan inleveren om het te laten drukken.

Nu heb ik er al even over nagedacht en tot de volgende mogelijkheden gekomen:

Macromedia Flash
Pro's: Hier kan je veel functionaliteit in stoppen en als je een beetje verstand van hebt kan je het geheel er erg gelikt uit laten zien. Overigens is het ook nog platform onafhankelijk (het bekijken).
Contra's: Waarschijnlijk moet je iemand op cursus sturen om Flash te laten leren en het laten drukken van de folder wordt denk ik een beetje lastig.

Adobe Acrobat
Pro's: Als je een template hebt kan je vrij snel een folder in elkaar draaien en volgens mij kan je het direct naar de drukker brengen. Tevens ook platform onafhankelijk.
Contra's: Weinig functionaliteit.

HTML/CSS
Pro's: Geheel platform onafhankelijk en vrij gemakkelijk om functionaliteit toe te voegen. Maakt gebruikt van standaarden. Zijn veel tools voor beschikbaar om te editten en als je eenmaal een goede template hebt, draai je snel een folder in elkaar.
Contra's: Je kan het niet zomaar bij de drukker inleveren.

MS Office
Pro's: Iedereen kan wel zo'n beetje met office omgaan en een folder zit dus vrij rap in elkaar. Kan je voglens mij ook wel bij drukkers zo inleveren.
Contra's: Platform afhankelijk. Weinig functionaliteit die je zelf kan toevoegen.

Mijn vraag is of ik:
a) hier en daar misschien uit mijn nek klets.
b) nog pro's contra's gemist heb
c) nog meer software / technieken zijn waarmee ik online een folder kan tonen.

Ik ben ook benieuwd welke optie van de bovenstaande zullen jullie kiezen / het makkelijkst vinden?

Uiteraard heb ik al zitten zoeken op google, ik krijg heel veel hits op brochures / folders, maar erg weinig (geen) hits die mij verder kunnen helpen.

offtopic:
Ik wist overigens niet zeker of mijn topic hier in SA wel goed is, heb nog zitten twijfelen over P&W en W&G, maar hier leek mij het meest logisch..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Misschien dat er een latex stylesheet is voor folders?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Standeman schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:01:
Ik ben ook benieuwd welke optie van de bovenstaande zullen jullie kiezen / het makkelijkst vinden?
Geen van allen. Neem een DTP/opmaakprogramma. Indesign, Publisher, Ragtime, oid. Of als je veel controle wilt: leer LaTeX.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
F_J_K schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:08:
[...]

Geen van allen. Neem een DTP/opmaakprogramma. Indesign, Publisher, Ragtime, oid. Of als je veel controle wilt: leer LaTeX.
with ^^^^

Adobe Indesign is een heerlijk programma voor dit soort werk vindt ik. Volgens mij kan je op de site van Adobe een trial downloaden. Kun je zelf kijken wat je er van vindt.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Sabbi

je denkt aan mij.

html is vrij weinig platform onafhankelijk... Zelfs op verschillende browsers ziet een gemiddelde pagina al anders eruit, om nog maar te zwijgen van mac/linux systemen, en bij compexe functionaliteit valt er nog eens een hoop compatibiliteit weg..

oplossing (ff netjes, overigens ^^ with stupid)
Adobe PDF
Ziet er echt serieus op elk platform hetzelfde uit. Quo functionaliteit biedt het hyperlinks, openen van andere files,geluiden,filmpjes....

Tis da Bomb :), ik zou het bouwen dmv indesign, daar kan je dan weer een mooie template voor fiksen...

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ahhaa.. het is al weer te zien dat ik er weer de ballen verstand van heb :+

Ik ga in iedergeval even kijken wat LaTex precies is (trouwens, lastig zoeken zonder perverse zaken op mijn monitor te toveren ;))
InDesign klinkt ook goed, ben benieuwd..

Overigens zou het ook handig zijn als we met .Net / Java het 1 en ander uit een database kunnen genereren of er een tooltje er om heen kunnen schrijven...
html is vrij weinig platform onafhankelijk... Zelfs op verschillende browsers ziet een gemiddelde pagina al anders eruit, om nog maar te zwijgen van mac/linux systemen, en bij compexe functionaliteit valt er nog eens een hoop compatibiliteit weg..
Dat het voor de ene gebruiker er net iets anders uitziet dan voor de ander is niet zo'n ramp. Zolang het er maar goed & gelikt eruit ziet, is het al prima.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1