Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Hallo,
Ik heb een hele goede vriendin die in Edinburgh gaat wonen en werken. Ze heeft absoluut geen verstand van computers (zelfs de functie van de backspace kent ze niet), omdat haar leven als danseres nu eenmaal heel anders is dan dat van de gemiddelde tweaker hier (ze heeft de hele wereld afgereist en gaat nu settelen in Schotland).

Anyway, smsjes met je GSM is wat beperkt, ik dacht eraan om een PDA met wifi voor haar te kopen (ja, ze is een een heeele goede vriendin..), er zijn wel een aantal cafes met Wifi in Edinburgh (volgens t net). En ze komt vaak genoeg in cafe's, dus dat is geen probleem ;)

Nu heb ik me zelf nooit in PDAs verdiept (hou niet eens een papieren agenda bij), dus geen ervaring. Mijn vragen.
Is het gebruiken van zo'n PDA makkelijk te leren voor iemand zonder PC ervaring (met name emailen en dergelijke)?

Welk type, met minimaal wifi (tot 500 euro) zou je aanbevelen (dus simpel maar robuust en probleemvrij).

Ik zat nu zelf te kijken naar de HP 4350 (vanwege het toetsenbordje), maar die is in NL geloof ik niet te koop.

Oja ik koop er dan 2 ook voor moi, lijkt me wel handig.

Of mischien beter een smartphone?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Als ze echt geen verstand heeft van pc's en wat daarbij hoort, zou ik een PDA afraden en het bij SMS houden. Het is natuurlijk op zich wel te leren, maar voor een echte n00b (zoals je het zelf noemt)... Mocht je toch per se een PDA willen, dan zou ik denk ik een Palm aanraden en geen PPC. Zelf heb ik nu een PPC en vroeger een Palm, en voor iemand met nul kennis van dit soort spul is Palm denk ik net iets intuïtiever en makkelijker te leren.
Overigens, als je haar de basis uitgelegd krijgt en de PDA vantevoren zelf 100% goed instelt, denk ik dat er niet veel mis meer kan gaan. Probleem daarbij is wel dat je waarschijnlijk als gebruiker nog wat dingen moet aanpassen op het moment dat je online wil via WiFi. Ik weet niet of je dat je vriendin toe kunt vertrouwen. In ieder geval succes voor jullie allebei, en wens haar maar heel veel plezier en succes in Edinburgh!!
* Bra-Jo is Schotlandgek...

[ Voor 3% gewijzigd door Bra-Jo op 07-04-2005 11:07 ]

Nomen nescio

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Bedankt, zal het nog eens allemaal overdenken (heb geen haast).

Edinburg is een erg relaxe-te stad inderdaad. De rest van Schotland ga ik nog wel een bekijken.

Over een paar maanden ga ik waarschijnlijk haar helpen verhuizen (ze heeft nu nog een woning in Rotterdam, waar al haar spullen staan) bestelbus huren, op de ferry naar Newcastle en dan rijden naar Edinbra ;) )

Hoe zou de (nog in NL te verschijnen) Sony PSP zijn? Die had toch ook WiFi?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

in ieder geval iets met een toetsenbord zoals een aantal clamshell PDA's of een hele kleine toshibia of vaio