[c#] Uitpakken zipfile via website *

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Hoi allemaal,

Het volgende :
Op een bepaalde webserver worden een groot aantal logfiles gehost. De logfiles hebben allemaal het xml formaat, maar staan gezipt op de webserver, omdat de files hierdoor ongeveer 20 x zo klein worden. Nu is het mogelijk om de logfiles te selecteren via een webapplicatie, waarna het gezipte logbestand wordt aangeboden aan de client ter download. (deze kan het nu uitpakken op zijn pc en met bijv. IE bekijken)

Wat wil mijn baas nu :
Als men een logfile geselecteerd heeft, moet deze als xml bestand in een nieuw IE scherm worden weergegeven (ipv het ingepakte xml bestand als download aanbieden)
Dit houdt dus in dat het zipbestand uitgepakt moet worden, maar dit wil je wrsch niet op de webserver doen omdat dit nogal veel performance kost.

Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja hoe ?

Alvast bedankt!

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Kan iemand de titel wijzigen in [c#] Uitpakken zipfile via website ?

Was iets te snel met op de enter toets drukken ;)

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03 10:40
Met #ziplib neem ik aan dat het wel kan.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Het eerste wat in me opkomt is http-compressie, maar daarmee is het probleem van diskruimte op de webserver niet opgelost. Bovendien introduceer je extra load door het comprimeren. Maar als de extra load geen probleem is dan kan je dit doen. Als je de bestandssysteem-compressie van windows gebruikt in plaats van zip kan dit heel gemakkelijk, zonder teveel diskruimte op te offeren.

Ik ga er vanuit dat dit alles windows-gebaseerd is, vanwege de C# in je topictitel. Die topictitel slaat overigens nergens op.

Siditamentis astuentis pactum.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie TlighT :) Met dat componentje en google moet je er verder uit kunnen komen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.