Toon posts:

Router op router

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een ADSL-modem van KPN, dit is dus een router.
Vervolgens heb ik daarop weer een draadloze router aangesloten, zodat in het hele pand draadloos is te internetten. Op deze draadloze router is weer een server aangesloten, een terminal. Nu wil ik ook van thuis uit deze terminal benaderen, maar welke instellingen moet ik daarvoor instellen in welke router ?

Want mijn thuis-pc komt eerst binnen op de KPN-router dus van daaruit moet een forwarding komen naar de wireless router, en die moet dan poort 3389 (terminal) weer doorsturen naar mijn server. Dat laatste lukt, maar het doorsturen van de kpn-router naar de draadloze router niet...welke poort/instellingen moet ik daarvoor aanpassen danwel doorsturen o.i.d. ??

Het gaat overigens om een Lynksys draadloze router.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Ik heb thuis dezelfde situatie... Wat ik echter gedaan heb is de DHCP server van de Linksys router uitzetten en de internetverbinding van de KPN router in 1 van de switchpoorten gestoken (niet in de WAN poort dus). Je moet er wel even aan denken om het IP adres van de Linksys binnen de range van de KPN router te laten vallen. Op deze manier gebruik je de Linksys gewoon als switch en access point.

If it ain't broke, fix it till it is...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
De poort die gebruikt wordt voor je server moet je doorsturen naar je draadloze router, dus poort 3389 dacht ik.
Maar het lijkt me niet echt een goed systeem, een router na een router. Das problemen vragen...

@bakfiets: mooie oplossing, dan gebruik je idd maar 1 router.

[ Voor 14% gewijzigd door naftebakje op 07-04-2005 10:21 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
ooh zo...dat is inderdaad een goed idee, zal het meteen vanavond even uittesten !

bedankt bakfiets ;)!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 10:21 ]

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:59
Ik naam aan dat je linksys-router ook nog een paar poorten voor bekabelde verbindingen heeft? Schakel DHCP uit en verbind een van die poorten met je ADSL-modem. Je gebruik de linksys dan niet als router maar als accesspoint / switch. Je hoeft dan alleen nog maar poorten te forwarden op je ADSL-modem.

edit:
Oops... dit was dus blijkbaar al gezegd

[ Voor 9% gewijzigd door jurri@n op 07-04-2005 10:23 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dit is een faq, maar inderdaad moeilijk te zoeken. (staat niet als zodaing in de faq van dit forum)

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

[ Voor 19% gewijzigd door leuk_he op 07-04-2005 10:53 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Zie http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen en [search=router achter router]. Dit is vaker langsgekomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.