Toon posts:

Help! Win95 floppy lezen in Win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in Kenya, heb op een win95 computer een hele lange brief getypt en die gesaved op een floppy.
Nu ben ik al in 2 internetcafes in Nairobi geweest waar ik met een floppy terecht kon maar ze blijken hem niet te kunnen lezen. Gebruikt win95 soms een ander filesystem dan win2000 voor floppies? Heeft iemand svp een suggestie waarmee ik het toch kan doen?

Het is erg belangrijk voor me.

Ik zit hier al te googlen (TRAAAAAG) maar ik vind niks..

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

het systeem is identiek, ik vrees dat de drive van de 95 pc niet zo goed is

je kan proberen een flop te formatteren in het internet cafe en dan die flop te beschijven op de w95 machine. dan is de kans dat de 2000 bak het weer kan lezen een heel stuk groter

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 18:15

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:05:
Gebruikt win95 soms een ander filesystem dan win2000 voor floppies?
Nee. Een floppy die je onder DOS 5 formatteert moet je nog steeds prima kunnen gebruiken onder Windows XP en vice versa.
Heeft iemand svp een suggestie waarmee ik het toch kan doen?
Floppy is de enige manier om de bestanden over te krijgen? Er ís een kans dat de koppen van de diskdrive van je Win95 niet helemaal goed staan. Heb je nog toegang tot die Win95 machine?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...