Tot aan SP2 van windows Xp heb ik nooit problemen gehad met het kopieren van profielen over de 'default user' heen. Ik maakte het systeem naar mijn 'smaak' helemaal in orde, logde onder een andere admin user in en kopieerde dan dat profiel over de default user, met rechten voor 'everyone'
Nu heb ik een systeem met een schone installatie van XP incl SP2.
Maak een profiel zoals ik 'm wil, en kopieer die over de def. user.
Wanneer ik nu inlog heb ik een probleem met de ntuser.dat uit het gekopieerde profiel.
Hij geeft verder geen foutmelding, maar ik heb hier een kix-login script lopen met een check of een user 'local admin is:
===============
If InGroup ("\\"+ @WKSTA +"\Administrators")=0
? "Onvoldoende lokale systeemrechten"
EndIf
================
Wanneer ik nu inlog met een locale admin, krijg ik toch de melding dat ik onvoldoende lokale systeemrechten heb.
Een workaround is nu dat ik van een systeem met SP1 de ntuser.dat kopieer, en dan werkt het wel!?
Ik heb de 'corrupte' ntuser.dat al eens ingeladen als hive in mijn register, maar ik kan daar niks in vinden over computernaam/loginnaam, het zijn alleen maar HKCU settings.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Kan het iets te maken met de 'DCOM Security Enhancements' van SP2?
Nu heb ik een systeem met een schone installatie van XP incl SP2.
Maak een profiel zoals ik 'm wil, en kopieer die over de def. user.
Wanneer ik nu inlog heb ik een probleem met de ntuser.dat uit het gekopieerde profiel.
Hij geeft verder geen foutmelding, maar ik heb hier een kix-login script lopen met een check of een user 'local admin is:
===============
If InGroup ("\\"+ @WKSTA +"\Administrators")=0
? "Onvoldoende lokale systeemrechten"
EndIf
================
Wanneer ik nu inlog met een locale admin, krijg ik toch de melding dat ik onvoldoende lokale systeemrechten heb.
Een workaround is nu dat ik van een systeem met SP1 de ntuser.dat kopieer, en dan werkt het wel!?
Ik heb de 'corrupte' ntuser.dat al eens ingeladen als hive in mijn register, maar ik kan daar niks in vinden over computernaam/loginnaam, het zijn alleen maar HKCU settings.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Kan het iets te maken met de 'DCOM Security Enhancements' van SP2?
[ Voor 5% gewijzigd door MofD op 07-04-2005 13:20 ]
Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???