Ik ben bezig met een firewall / router die TCPIP dropped / gewoon tegenhoud, en IPX (Voor novell login) wel route.
Ik heb maandag een windows 2000 Server PC geinstalleerd, en ben begonnen met klooien (klooien omdat ik niet zo heel veel ervaring heb met IPX en dergelijke).
Opzich ben ik er nu wel redelijk uitgekomen, alleen kan ik in mijn testsetup
nog steeds niet inloggen vanaf het workstation.
De verbinding Server - Novellserver is up, hier kan ik ook meerdere MACadressen en PC's in het netwerk zien, alleen Workstation - Win2kserver krijg ik niet werkende.
Na een stuk googlen en de search hier gebruiken kwam ik erachter dat je bepaalde "nummers" in moet stellen voor IPX (Net als een IP), dus gedaan, alleen n'og kon ik niet inloggen.
Waarschijnlijk heeft het iets te maken met de routingrules.
Je hebt 3 tabs waar je " up" of " down kan zien
(LAN connection 3 = Naar buiten)
(Lan Connection = " Intern"
Heeft iemand een tutorial, of weet hoe ik de instellingen moet doen.
Ik heb maandag een windows 2000 Server PC geinstalleerd, en ben begonnen met klooien (klooien omdat ik niet zo heel veel ervaring heb met IPX en dergelijke).
Opzich ben ik er nu wel redelijk uitgekomen, alleen kan ik in mijn testsetup
code:
1
| Workstation------Win2kServer------Switches------Novell Server |
nog steeds niet inloggen vanaf het workstation.
De verbinding Server - Novellserver is up, hier kan ik ook meerdere MACadressen en PC's in het netwerk zien, alleen Workstation - Win2kserver krijg ik niet werkende.
Na een stuk googlen en de search hier gebruiken kwam ik erachter dat je bepaalde "nummers" in moet stellen voor IPX (Net als een IP), dus gedaan, alleen n'og kon ik niet inloggen.
Waarschijnlijk heeft het iets te maken met de routingrules.
Je hebt 3 tabs waar je " up" of " down kan zien
(LAN connection 3 = Naar buiten)
(Lan Connection = " Intern"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| General Lan Connection 3 - Up Lan Connection - Up Internal - Up RIP For IPX Lan Connection 3 - Up Lan Connection - Down Internal - Down SAP For IPX Lan Connection 3 - Up Lan Connection - Down Internal - Down |
Heeft iemand een tutorial, of weet hoe ik de instellingen moet doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bertus op 07-04-2005 10:26 ]
Heeft ook een computer!