Ik zit hier met een vreemd probleem,
Sinds kort heeft onze symantec raptor firewall ween probleem voor sommige bezoekers.
Afgelopen maandag hebben we een 30 tal sites van een klant van ons naar onze webservers gehaald, maar nu blijkt dat onze servers voor sommige klanten niet te zien zijn. of dit hiervoor ook al zo was kan ik niet zeggen omdat de bezoekers van die sites tot voorkort geen binding met ons hadden
Omdat dit maar bij enkele klanten optreed kan ik er geen logica in vinden.
ik heb al met tcpdump gekeken wat het verkeers is, maar zie daar niks aan.
onze firewall geeft een ack terug maar daarna wordt er niks meer ontvangen.
deze ack komt ook nog van het ip waar de redirect heen staan dus het is ook niet zo dat de firewall op een verkeerd ip antwoord.
de klanten krijgen gewoon een timeout
The server responded with an error. Account: 'server.domein.nl',
Server: 'server.domein.nl', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR
AVG POP3 Proxy Server: Cannot connect to the mail server!', Port: 110,
Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC90
terwijl onze name server welke voor de firewall staat wel gewoon benaderbaar is, voor diezelfde klanten/bezoekers. pingen gaat wel maar poppen bijv niet. http verkeer ook niet. en ftp ook niet
daar ik geen foutmelding aan onze kant krijg weet ik niet meer waar ik het in moet zoeken.
is hier nog enig idee?
ohja het gaat om de server www.inet.nl & pop3.inet.nl
[edit]
Sinds kort heeft onze symantec raptor firewall ween probleem voor sommige bezoekers.
Afgelopen maandag hebben we een 30 tal sites van een klant van ons naar onze webservers gehaald, maar nu blijkt dat onze servers voor sommige klanten niet te zien zijn. of dit hiervoor ook al zo was kan ik niet zeggen omdat de bezoekers van die sites tot voorkort geen binding met ons hadden
Omdat dit maar bij enkele klanten optreed kan ik er geen logica in vinden.
ik heb al met tcpdump gekeken wat het verkeers is, maar zie daar niks aan.
onze firewall geeft een ack terug maar daarna wordt er niks meer ontvangen.
deze ack komt ook nog van het ip waar de redirect heen staan dus het is ook niet zo dat de firewall op een verkeerd ip antwoord.
de klanten krijgen gewoon een timeout
The server responded with an error. Account: 'server.domein.nl',
Server: 'server.domein.nl', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR
AVG POP3 Proxy Server: Cannot connect to the mail server!', Port: 110,
Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC90
terwijl onze name server welke voor de firewall staat wel gewoon benaderbaar is, voor diezelfde klanten/bezoekers. pingen gaat wel maar poppen bijv niet. http verkeer ook niet. en ftp ook niet
daar ik geen foutmelding aan onze kant krijg weet ik niet meer waar ik het in moet zoeken.
is hier nog enig idee?
ohja het gaat om de server www.inet.nl & pop3.inet.nl
[edit]
dat is juist het gekke, de meeste kunnen hem wel bereiken maar sommigen niet2bmws schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:50:
Ik kan deze 2 pagina's zo bereiken.. geen probleem
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 08:57 ]