Monitor valt steeds terug naar 60 herz

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik heb een hier een irritant probleem:

Als ik mijn pc koud opstart valt de beeldverversingsfrequentie steeds terug naar vermoedelijk 60 hz, want mijn Iiyama VM pro 454 staat dan heftig te knipperen. Windows XP pro SP2 geeft dan aan dat de frequentie op 100 hz staat, hetgeen dus in de praktijk niet het geval is.

Als ik overschakel naar 85 hz is alles weer prima totdat er weer een koude start komt. Ik moet dan weer terug naar 100hz om het knipperen te laten verdwijnen. En zo gaat dat maar door...

De Gigabyte Radeon 9200 is voorzien van de nieuwste drivers evenals het Gigabyte GA-7N400 Pro moederbord.

Wie weet waar de fout zit?

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Zet je je monitor pas aan als je pc al opgestart is of als die al opgestart is. Bij mij was het namelijk zo dat als ik mijn monitor aanzet als mijn computer al helemaal opgestart is die enorm staat te flikkeren en dus om een lagere refresh rate draait. Maar als ik heb tegelijk met de computer aanzet heb ik daar geen problemen van. Misschien kun je dit proberen?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Als je naar de beelschermeigenschappen gaat, en dan Instellingen -> Geavanceerd -> Beeldscherm -> Modi verbergen die dit beelscherm niet kan weergeven.

Misschien kan je dan kiezen uit de andere mogelijkheden ?
Dus 60, 70, 72, 75 en 85 :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ik heb dit alleen af en toe. Maar wel exact het zelde probleem. En werk met een Gigabyte 9000pro kaart op een Gigabyte 7VAX-1394 bord. Het hielp wel voor mijn gevoel door de Plug&Play te vervangen door de Hansol 920D drivers. Volgens mij heeft het te maken met het gebruik van de S-video aansluiting.

• Rocketman
dennis112 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:46:
Zet je je monitor pas aan als je pc al opgestart is of als die al opgestart is. Bij mij was het namelijk zo dat als ik mijn monitor aanzet als mijn computer al helemaal opgestart is die enorm staat te flikkeren en dus om een lagere refresh rate draait. Maar als ik heb tegelijk met de computer aanzet heb ik daar geen problemen van. Misschien kun je dit proberen?
Dit doe ik al een tijdje, maar dat helpt helaas niet.

• Rocketman
outerspace schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:50:
Als je naar de beelschermeigenschappen gaat, en dan Instellingen -> Geavanceerd -> Beeldscherm -> Modi verbergen die dit beelscherm niet kan weergeven.

Misschien kan je dan kiezen uit de andere mogelijkheden ?
Dus 60, 70, 72, 75 en 85 :)
Goed idee, dit ga ik testen. Ik vrees toch dat het niet helpt.

• Rocketman
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:52:
Ik heb dit alleen af en toe. Maar wel exact het zelde probleem. En werk met een Gigabyte 9000pro kaart op een Gigabyte 7VAX-1394 bord. Het hielp wel voor mijn gevoel door de Plug&Play te vervangen door de Hansol 920D drivers. Volgens mij heeft het te maken met het gebruik van de S-video aansluiting.
Ik dacht eerst dat het kwam doordat mijn monitor aangemeld stond als plug and play. Na het installeren van de Iiyama drivers bleef het probleem gewoon bestaan.
Pagina: 1