[SuSE 9.2] Azalia geluidschip

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een linux-noob, en heb net suse 9.2 op mijn systeem geinstalleerd, naast windows xp pro.
Op mijn moederboard (MSI 915P by Fujitsu Siemens) zit de cmedia 9880 azalia geluidschip, deze wordt niet standaard door suse herkend (ergo: geen geluid). Nu zou het zo moeten zijn dat de nieuwste ALSA drivers deze chip wel herkennen. Alleen:

Hoe installeer je die (ik heb ze gedownload en uitgepakt in /documenten)? Ik heb denk ik echt stap voor stap begeleiding nodig, snap niets van linux...
En hoe kan ik uitvogelen of die chip wordt ondersteund? Is Alsa een programma en krijg je een menu'tje (dan is het duidelijk, verder geen uitleg nodig), of moet je gaan compileren of zo? Sorry, ik ben helemaal nieuw in linux...

Ik heb veel forums (o.a. hier) nagezocht maar kan hier niets over vinden. Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien wordt deze soundchip niet ondersteund door de ALSA drivers.

Wel raar dat CMedia weer zegt van wel...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, houdt dat in dat ik dus geen geluid kan krijgen onder linux? Lekker vaag weer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er van uitgaande dat je het in de winkel gekocht hebt en dus recht hebt op support, misschien kun je de helpdesk van SuSE e-mailen?