Toon posts:

Programmeren in Visual Basic

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de word VBA een stukje geprogrammeerd, een stuk code ingevoerd dus. En ik vroeg mij af hoe je in kon stellen dat dit stuk geladen wordt direct als word geladen wordt. Of misschien nog voordat word wordt geladen.
Dit word documenten bevat ook velden.. die geladen worden als word start. Ik wil graag dat het stuk VBA eerst geladen wordt voordat word vraagt naar de velden die ingevoerd moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
weet er trouwens iemand waar ik goede Tutorials kan vinden die in het speciaal over VBA in word gaan? deze zullen me erg handig zijn denk ik zo.

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:15
Je titel klopt niet..

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wellicht is het handig om wat leeswerk te verrichten op het gebied van VBA als je het mij vraagt. Kijk bijvoorbeeld maar naar de volgende websites:
[list]
Introduction to VBA Programming
VBA Info
Microsoft: Visual Basic for Applications

Voor wat betreft jou code, moet je het volgende aanmaken als ik het goed heb:
Visual Basic:
1
2
3
Private Sub Document_Open()
   'Hier jouw code
End Sub

Verwijderd

Topicstarter
VBA is Visual Basic for Applications. In word is dit Visual Basic 6.2 (zo uit mn hoofd)
Dus ik vraag me af waarom je dit zegt? :?

Verwijderd

Topicstarter
Oke harstikke bedankt voor de sites.. en de code :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:28:
[...]

VBA is Visual Basic for Applications. In word is dit Visual Basic 6.2 (zo uit mn hoofd)
Dus ik vraag me af waarom je dit zegt? :?
Nou strict genomen zou het "Programmeren in Visual Basic for Applications" moeten zijn, de opmerking is alleen wel erg flauw en had beter achterwege kunnen blijven...

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:28:
Voor wat betreft jou code, moet je het volgende aanmaken als ik het goed heb:
Visual Basic:
1
2
3
Private Sub Document_Open()
   'Hier jouw code
End Sub
Maar het kan toch alleen maar andersom werken? dat als ik het word document open dat dan pas de visual basic codes geladen worden, omdat vba IN word zit geïntegreerd? Of zit ik nu vreselijk fout..

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat je kan doen is het document opslaan als .doc en deze dan te laden als addin binnen Word.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het VBA stuk code in word dan als addin in het ".doc" bestand laden?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik zou voor dat laatste toch even gaan [google=How to create addins for word]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij is alles wat je hier vraagt wel te vinden met Google; het zijn niet echt lastige vragen om zelf te vinden namelijk :) Ik stel dan ook voor dat je in het vervolg even een zoekt voor je een topic opent :) Zie ook Policy: Alle regels die op het forum gelden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.